چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۷۳۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

تدوین برنامه ۵ ساله مقابله با آفات خرما

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از تدوین برنامه پنج ساله مقابله با آفت زنجره خرما، کرم خراط، بیماری خشکیدگی خوشه خرما و سایر آفات و بیماری‌های این محصول خبر داد.

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمان، عباس سعیدی در نشست کارگروه کشاورزی آب و منابع طبیعی استان، گفت: در این برنامه پنج ساله، برنامه‌ریزی بر اجرای مبارزه غیرشیمیایی، تغذیه، هرس باغات، رعایت الگوی کشت، اصلاح باغات و در صورت لزوم مبارزه شیمیایی انجام شده است.
وی افزود: در این راستا، با توجه به ضرورت‌های پیش آمده در نظر داریم با حضور کشاورزان روز مزرعه به صورت الگویی در مناطق استراتژیک برگزار و آموزش‌های لازم به صورت عملی برای کشاورزان انجام گیرد.
*نصف خرمای تولید مازاد بر مصرف است
در این نشست حجت‌الاسلام امیری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، بر تلاش برای ایجاد بازار برای فروش خرمای کشاورزان تاکید کرد.
وی گفت: بیش از نیمی از خرمای تولیدی، اضافه بر مصرف داخلی است که ضرورت دارد این موضوع مد نظر قرار گیرد.
امیری، همچنین تلاش مراکز تحقیقاتی برای سرعت بخشیدن به ارائه نتایج تحقیقاتی به کشاورزان در زمان بروز مشکلات را خواستار شد.
زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این مراسم، بر تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز در رابطه با برنامه‌های ترویجی که زمینه مشارکت مردمی در مقابله با آفات و بیماری‌ها را فراهم آورد، قول مساعد داد.

وی افزود: در نظر داریم اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس را در آینده نزدیک به استان دعوت کنیم تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات کشاوزان استان آشنا و پیگیر مسائل پیش روی آنها باشند.

 

(چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها