سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۲۰:۱۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۳۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

تشکیل شورای مشترک ایران و الجزایر در اتاق بازرگانی الجزایر

در جلسه مشترک اتاق بازرگانی الجزایر و ایران تصمیم بر این گرفته شد که شورای مشترک ایران و الجزایر در اتاق بازرگانی الجزایر تشکیل شود.

در این نشست مشترک که غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران و محمد العید بن عمر، رییس اتاق بازرگانی الجزایر در تهران حضور داشتند، اعلام شد ظرف یکی - دو ماه آینده هیاتی از بازرگانان ایران به الجزایر سفر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، هیات بازرگانی الجزایر از اوایل هفته جاری به تهران سفر کرده و در روز یکشنبه با رحیمیان، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مظفری، مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این هیات در روز دوشنبه نیز به دیداری با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی داشته و امروز (سه‌شنبه) نیز در اتاق بازرگانی ایران حاضر شدند و بعد از دیدار با شافعی، رییس اتاق بازرگانی سمینار تجاری مشترک بین تجار ایرانی و الجزایری برگزار شد.

در این سمینار که به منظور آشنایی هر چه بیشتر تجار ایرانی و الجزایری برگزار شده بود، سفیر الجزایر نیز حضور داشت.

این هیات 14 نفره الجزایری که در زمینه‌های ساختمان، صنایع، مواد غذایی، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و ... فعالیت دارند امشب در ضیافت شام سفیر الجزایر در تهران حضور پیدا خواهند کرد.

در این ضیافت علاوه بر هیات الجزایری، تعدادی از بازرگانان ایرانی، مسئولان اتاق بازرگانی ایران، وزارت خارجه و ... حضور خواهند داشت.

بر اساس آنچه سفارت الجزایر در تهران اعلام کرده، این هیات فردا (چهارشنبه) نیز قرار است با نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار داشته باشد و از برخی کارخانه‌های ایرانی که در خصوص مواد غذایی فعالیت می‌کنند بازدید کنند.

این هیات در روز پنج‌شنبه بعد از بازدید از برخی پروژه‌های مختلف شهر تهران و برخی از کارخانه‌ها، تهران را به مقصد الجزایر ترک خواهند کرد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۲۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها