سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۲۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی به صنعت فرآورده‌های گوشتی/ گوشت گاومیش وارداتی از هند آلوده نیست

موسوی گفت: تاکنون در چند نوبت از وزارت جهاد کشاورزی که امر تولید و تدوین برنامه صنایع تبدیلی در اختیار آن قرار دارد درخواست تعیین وقت ملاقات نموه‌ایم تا مشکلات خود را مطرح نماییم ولی تاکنون هیچ توجهی به درخواست‌های ما نشده است.

سیدمحمد موسوی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه این صنعت به طور مستقیم در بخش تولید و توزیع 100 هزار نفر و در بخش عوامل جانبی برای 500 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده گفت: با احتساب مجموع خانواده‌های مشغول به کار در این صنعت جمعا 3 میلیون نفر از طریق این صنعت امرار معاش می‌کنند و با جدیت روزانه برای 5 الی 6 میلیون نفر یک وعده غذایی بهداشتی به بازار مصرف عرضه می‌کند.

وی افزود: متأسفانه با این سهم بالای اشتغال‌زایی نه تنها مشکلات و دغدغه‌های این صنعت مورد توجه مسئولین قرار نگرفته بلکه مشکلات فراوانی را برای این صنعت به وجود آورده است.

موسوی تصریح کرد: تاکنون در چند نوبت از وزارت جهاد کشاورزی که امر تولید و تدوین برنامه صنایع تبدیلی در اختیار آن قرار دارد درخواست تعیین وقت ملاقات نموده‌ایم که مشکلات خود را مطرح نماییم ولی تاکنون هیچ توجهی به درخواست‌های ما نشده است.

وی ادامه داد: با راهی که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی با این صنعت در پیش گرفته‌اند امیدی برای رفع مشکلات این صنعت نمانده و این صنعت در چالش تأمین کسری گوشت مورد نیاز خود که 80 درصد آن از منابع داخلی تأمین می‌شود با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی عدم سرایه‌گذاری در بخش تولیدات دام سنگین و خشکسالی‌های پی در پی را از جمله مشکلات تأمین گوشت عنوان کرد و افزود: لازم است 20 الی 30 درصد گوشت مورد نیاز این صنعت از کشورهای مجاز وارد شود.

موسوی گفت: از سال 72 تاکنون گوشت گاومیش از کشور هندوستان به ایران وارد می‌شود و تاکنون مشکلی نداشته اما متأسفانه در سال گذشته این واردات گوشت را سازمان دامپزشکی به چالش کشیده و با اظهارنظرهای غیرکارشناسانه ضربه‌ای به صنعت تولید فرآورده‌های گوشتی وارد نموده‌اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اشاره به اینکه برای صنعت غذا چندین وزارتخانه و دستگاه‌های اداری درگیر هستند و این درگیری بیش از 30 سال است که برای غذای مردم و امرار معاش آسیب‌های فراوانی را به وجود آورده تصریح کرد: بهتر است سازمان ملی غذا در کشور ایجاد شود تا مسائل مربوط به نظارت و دیگر مسائل ذی‌ربط برطرف شود.

وی افزود: با تشکیل سازمان ملی غذا می‌توان جهت تأمین غذا برنامه‌ریزی کرده و پیش‌بینی‌های لازم مربوط به صنعت غذا انجام شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه گوشت گاومیش وارداتی از هند به هیچ وجه آلوده نیست گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسانه موجب نابودی این صنعت خواهد شد.

موسوی همچنین با انتقاد از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنایع غذایی گفت: هم از تولیدکننده و هم فروشنده و هم مصرف‌کننده مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود در حالی که باید مالیات بر ارزش افزوده صنایع غذایی و تبدیلی کاهش یابد یا کلا برداشته شود.

در ادامه این نشست عبدالرزاق علی مردانی با اشاره به اینکه برای افزایش قیمت یک آنالیز قیمتی وجود دارد گفت: ما درخواست افزایش 12 درصدی فرآورده‌های گوشتی را به سازمان حمایت داده‌ایم تا با آن موافقت نماید اما هنوز این افزایش قیمت اعمال نشده است.

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها