سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۲۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران 25 هزار تن گندم اوکراینی خرید

معامله گران اروپایی از خرید حدود 25 هزار تن گندم خوراکی اوکراین توسط خریداران خصوصی ایرانی خبر دادند.

این گندم نیمه دوم ماه مه از اودسا یا نیکولایف ارسال خواهد شد.

به گفته معامله گران اروپایی، معامله اخیر در ادامه خریدهایی انجام می‌گیرد که خریداران خصوصی ایران در اواسط مارس تا اوایل آوریل انجام دادند.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از معامله گران اروپایی، قیمت بالای گندم تضمینی دولتی در ایران شرکت‌ها را به واردات گندم بویژه برای تولید آرد و صادرات مجدد آن به سایر کشورهای خاورمیانه ترغیب کرده است.

معامله گران در پنجم ماه مارس اعلام کرده بودند خریداران خصوصی ایرانی حدود 85 هزار تن گندم از اتحادیه اروپا و منطقه دریای سیاه خریداری کرده اند.

بعضی از معامله گران انتظار دارند در صورت حاصل شدن توافق جامع هسته ای، شاهد تقاضای بالایی از سوی خریداران خصوصی ایرانی باشند.

ایران تحت تحریمهای غربی بر سر برنامه هسته ای هرگز با ممنوعیت خرید کالاهای غذایی روبرو نبود اما تحریمهای اروپایی و آمریکایی انجام مبادلات مالی و حمل و نقل دریایی این کالاها را به میزان فزاینده ای دشوار کرد به طوریکه در سالهای اخیر عمده خریدها توسط خریداران دولتی مانند شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌گرفت با اینهمه خریداران خصوصی ایران با وجود استمرار مشکلات پرداخت پول، در پی تسهیل تحریم‌ها که به دنبال توافق مقدماتی هسته ای صورت گرفت، برای خرید غلاتی شامل ذرت و خوراک دام وارد بازار شدند و موفق شده اند معاملات بزرگی را انجام دهند.

به گفته یک معامله گر، سازمانهای دولتی ایران ممکن است امسال واردات گندم نداشته باشند با واردات بیشتری که از کشورهایی شامل آلمان در حال انجام است، این کشور ذخایر بالایی دارد.

حدود 300 هزار تن گندم آلمانی و منطقه دریای بالتیک که در سال 2014 خریداری شده بود، در ماه مارس و آوریل برای تحویل به ایران بارگیری شد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها