سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۲۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

برچسب اصالت به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیست/ استعلام کنید

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو ضمن توضیح این نکته که برچسب اصالت به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیستبه مردم توصیه کرد کالاهای مورد نظر را حتما استعلام کنند.

جلوگیری از ورود و عرضه فرآورده های تقلبی و قاچاق میسر نمی شود مگر با مشارکت مردم فهیم و مسوولیت پذیر کشور.
دکتر اکبرعبدالهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب به ایفدونا - Ifdona،
گفت: طبق تعاریف بین المللی به هر فرآورده ای که توسط غیرسازنده اصلی تولید و عرضه شده باشد یا حتی فرآورده‌ای که توسط تولید کننده اصلی تولید ولی توسط سیستم های غیرمجاز انتقال، توزیع و عرضه شده اند بعلت عدم تضمین سلامت فرآورده، تقلبی می گویند به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که این فرآورده‌ها دارای کیفیت مطلوب بوده یا مواد متشکله آنها در اثر شرایط نامناسب انتقال، نگهداری، توزیع و عرضه دچار دگرگونی، تخریب و بعضاً تبدیل به مواد سمی نشده باشد.
وی داروخانه ها را تنها محل عرضه دارو، مکمل و داروهای طبیعی دانست که دارای زنجیره توزیع کنترل شده بوده و حتی در صورت تخلف احتمالی قابل پیگیری می باشند
دکتر عبدالهی اکیدا توصیه نمود: این اقلام را فقط از داروخانه ها تهیه نموده و در موقع خرید به شرایط برچسب رهگیری دقت نمایید.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برچسب رهگیری در ساختار جدی به شکلی خاص و فاقد هر گونه آرم و نشان می باشد عنوان نمود: این برچسبها برخلاف هولوگرامها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نبوده و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک 20008822 استعلام گردند.
وی در توضیح بیشتر تصریح کرد: برچسبهای قدیمی فقط در صورتی که مربوط به شرکت سامان سلامت پژوه باشند قابل استعلام بوده و در سایر موارد بعلت وجود برچسبهای غیر استاندارد یا تقلبی قابلیت تشخیص اصالت وجود ندارد و فقط به فروشنده خود می بایست اعتماد کنید.
دکتر عبدالهی در پایان از مردم خواست گزارش هر گونه تخلف یا ایراد را از طریق سامانه مذکور سازمان غذا و دارو ارائه نمایند تا پیگیری موضوع با سرعت بیشتری انجام شود.
(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها