سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۲۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

استانداردی برای تولید مکانیزه آبزیان تعیین نشده است

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استانداردی برای تولید مکانیزه آبزیان تعیین نشده است.

مهدی‌زاده ، ضمن تاکید بر لزوم افزایش میزان مکانیزاسیون برای پرورش آبزیان، عنوان کرد: در حال حاضر استاندارد مشخصی برای مکانیزاسیون آبزیان تعیین نشده و متاسفانه در استان فقط 5درصد از تولید آبزیان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود آب برای جلوگیری از کاهش تولید باید به سمت مکانیزاسیون پیش برویم و سیاست‌های سازمان در سال جدید نیز در این راستا قرار دارد.

مهدی‌زاده افزود: با توجه به این امر در صورت تخصیص اعتبارات لازم 30 درصد رایانه جهت تامین مکانیزاسیون به پرورش دهندگان ماهی اتخاذ خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 80 درصد از تولیدات ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی آبزیان در ذخیره کشاورزی انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته به طور کلی حدود 5 هزار و 800 تن ماهی در استان تولید شده که از این میزان 4 هزار و 606 تن سردآبی و 1264 تن گرمابی بوده و نسبت به سال 92، 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان 3 هزار و 35 تن، معادل 80 درصد ماهی تولید شده در استان در استخرهای ذخیره کشاورزی صورت گرفته که این امر اهمیت وجود این استخرها را نشان می‌دهد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه برای استفاده تمام ظرفیت استخرهای ذخیره کشاورزی به فرهنگ‌سازی نیاز است، گفت: به طور کلی در حال حاضر از 1050 استخر ذخیره کشاورزی برای تولید ماهی استفاده می‌شود و این درحالی است که حدود 11 هزار استخر در استان وجود دارد و چنانچه بتوانیم از تمام ظرفیت این بخش استفاده کنیم، میزان تولیدی استان به 15 هزار تن در سال خواهد رسید.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین به نصب کنتورهای چاه‌های کشاورزی اشاره و عنوان کرد: به دلیل از بین رفتن امکان مدیریت آب توسط کشاورز شاهد کاهش میزان تولید ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی خواهیم بود که طی صحبت‌هایی که با شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شده این مشکل پیگیری خواهد شد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها