سه شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۲۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سرو شامپاین در رستوران‌های شبانه/ حکایت دستگاه‌های ناظری که نظارت نمی‌کنند

با وجود آنکه سرو شامپاین در رستوران‌ها ممنوع است، برخی از رستوران‌ها زیر سایه نظارت ناکافی اقدام به سرو آن می‌کنند.

در سال‌های گذشته در کنار افزایش واردات کالا برخی از فرهنگ‌های غربی نیز به کشور وارد و تجمل‌گرایی در کشور همراه با برخی بی‌اخلاقی‌هایی همراه شده است.

یکی از این فرهنگ‌های وارداتی که آرام آرام در کشور نفوذ و گسترش یافت مصرف مشروبات الکلی است که پای آن حتی به رستوران‌ها و برخی از هتل‌ها نیز باز شده است و با وجود آنکه سرو شامپاین در کشور ممنوع است برخی از اماکن در سایه نظارت ناکافی اقدام به سرو آن می‌کنند.

هر چند گفته می‌شود که این شامپاین‌ها اسلامی و بدون الکل است اما به گفته رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس تهران حتی آوردن نام شامپاین در منو رستوران مجاز نیست و با آن برخورد می‌شود.

گزارش میدانی خبرنگار ما از رستوران‌های تهران و حتی برخی شهرها مانند شهرهای شمالی کشور و حتی شهر مشهد و تبریز حاکی از آن است که در برخی از رستوران‌ها بی‌پروا به سرو شامپاین پرداخته می‌شود و حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که برای برخی مهمانان خاص خود اقدام به سرو مشروبات الکلی نیز می‌نمایند.

علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ممنوعیت سرو شامپاین در رستوران‌ها گفت: این امر مجاز نیست و با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: در برخی از رستوران‌ها آب انگور به نام شامپاین سرو می‌شود با این وجود در بازرسی‌هایی که انجام شده با آن برخورد شده و آن رستوران مجبور به حذف نام شامپاین از منوی خود شده است.

میرابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر با هر رستورانی که در منوی خود اقدام به درج نام شامپاین می‌نماید یا اقدام به سرو آن کند برخورد قانونی می‌شود.

بر اساس آمار گمرک؛ در سال گذشته دو هزار و 860 تن نوشابه و آبگونه‌های الکلی و سرکه به ارزش دو میلیون و 700 هزار و 970 دلار به کشور وارد شد.

این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی 8.22 درصد و از نظر ارزشی 44.04 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هر چند که واردات رسمی مشروبات الکلی به کشور مجاز نیست؛اما این طور که به نظر می‌رسد در حالی که مسئولان حوزه واردات هنوز در خواب زمستانی به سر می‌برند قاچاقچیان این محصول گوی سبقت را از سایرین ربوده و بازار خود را در کشور به دست آورده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها