دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۲۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سدهای صادرات به روسیه شکست/ جزییات رفع موانع صدور آبزیان

رییس سازمان شیلات با بیان اینکه دو موضوع کاهش ارزش روبل و تعرفه‌های بالای واردات در روسیه ما را نگران کرده بود که روند صادرات آبزیان به این کشور کند شود، از رفع مشکلات ناشی از این دو موضوع خبر داد.

حسن صالحی  با بیان اینکه دو موضوع کاهش ارزش روبل و تعرفه‌های بالای واردات در روسیه ما را نگران کرده بود که روند صادرات آبزیان به این کشور کند شود، اظهارداشت: به نظر می‌رسد در حال حاضر مشکلات ناشی از این دو مساله برطرف شده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال قسمت‌های اعظم توافقاتی که سال گذشته حاصل شده بود، اجرایی شود.

رییس سازمان شیلات کشور اضافه کرد: با پیگیری‌های دولت و بویژه سفیر ایران در مسکو از نیمه فروردین‌ماه سال‌جاری تعرفه واردات محصولات شیلاتی به روسیه کاهش یافت و برای چهار گروه آبزیان زنده، آبزیان تازه، منجمد و فیله تعرفه بین ۲ تا ۷ درصدی تعیین شد ضمن اینکه متوسط این تعرفه در گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بود.

صالحی با بیان اینکه مساله فوق تاثیر زیادی بر میزان صادرات آبزیان به روسیه خواهد داشت، گفت: ما هنوز در ابتدای راه صادرات به روسیه قرار داریم و طبیعتا اقدامات بازاریابی نیازمند فرصتی طولانی است اما بنده امیدوار هستم امسال فضا برای صادرات ۱۰ هزار تن آبزی به کشور روسیه فراهم شود.

 

مهر

(دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۶:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها