دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۲۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی 600 هزار تن گندم/ پرداخت روزانه پول کشاورزان

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 600 هزار تن گندم خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه اعتبار خرید تضمینی گندم تا کنون تامین نشده، بانک کشاورزی با همکاری مناسب به تعهدات خود عمل کرده و بهای محصول خریداری شده روزانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی -  اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار موجود تا ساعت 8 صبح امروز - چهاردهم اردیبهشت - بیش از 600 هزار تن گندم به ارزش بالغ بر 690 میلیارد تومان از کشاورزان هشت استان کشور خریداری شده که تا کنون 680 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه تاکنون اعتبارات مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم تامین نشده و دولت در حال تامین منابع اعتباری مورد نیاز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است بانک کشاورزی به خوبی به تعهدات خود عمل کرد و هم اکنون بهای گندم خریداری شده به صورت روزانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تعامل مناسبی بین دستگاه‌های متولی خرید تضمینی گندم مانند شرکت بازرگانی دولتی، سازمان تعاون روستایی، بانک کشاورزی و ... وجود دارد، ادامه داد: بر اساس تعهدات و تفاهم‌های صورت گرفته قرار بود بانک کشاورزی هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم در مراحل اولیه در اختیار این شرکت قرار دهد که به حساب کشاورزان واریز شود و با همکاری و مدیریت مناسب این بانک تاکنون حدود 680 میلیارد تومان آن پرداخت شده و هیچ مشکلی از نظر پرداخت مطالبات گندم‌کاران نداریم.

قنبری از افزایش خرید حدود یک میلیون تنی گندم تا پایان امسال‌ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در بیش از 190 مرکز خرید هشت استان ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کرمانشاه در جریان است و مشکلی در فرآیند خرید تضمینی این محصول وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه از نظر شرایط جوی هیچ مشکلی در استان‌های کشور گزارش نشده است، اظهار کرد: اگر در کیفیت گندم تحویل گرفته شده مشکلی وجود داشته باشد به کشاورزان برگشت داده می‌شود تا مشکل آن را برطرف کنند و مجدادا به مراکز خرید تحویل دهند اما تا کنون مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها