دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۷۲۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

60 درصد ابنیه کشتارگاه های استان خراسان رضوی بیش از 20 سال عمر دارند

به گزارش فودنا، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از 20 ساله بودن ابنیه برخی کشتارگاه های استان خبر داد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در جلسه ستاد ساماندهی کشتارگاه های استان در گفتگو با فودنا اظهار داشت: بیشترین موافقت با احداث کشتارگاه ها در استان به دهه های 50و 60 بر می گردد.

دکتر جعفر عطارباشی گفت: در 21 کشتارگاه استان روزانه کمتر از 20 راس دام کشتار می شود و همین مورد از نظر سرمایه گذار بخش خصوصی سبب می شود تا سرمایه گذاری در امر احداث کشتارگاه ها توسط بخش خصوصی با استقبال روبرو نباشد.

وی اعلام داشت: کشتارگاه صنعتی نیمه دولتی مشهد به عنوان بزرگترین کشتارگاه استان بیش از  20 سال عمر دارد و بزرگترین کشتارگاه صنعتی  خصوصی استان در شهرستان فریمان، 15 سال پیش تاسیس شده است.

وی از شهرداران شهرهای استان خواست تا با توجه به اهمیت کشتارگاه ها در تامین امنیت غذایی آحاد جامعه نگاه ویژه ای به این مجموعه ها در سطح شهرستان ها داشته باشند و امکانات لازم و بهداشتی منطبق با دستورالعمل های دامپزشکی را در اختیار کشتارگاه ها قرار دهند. عطارباشی اظهار داشت: علیرغم تمام نواقص موجود، گوشت استحصالی کشتارگاه های استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بوده و مصرف گوشت دارای مهر دامپزشکی هیچگونه مشکلی را برای مصرف کنندگان ایجاد نخواهد کرد. وی تعداد کشتارگاه های دام استان را 33 باب دانست و طبق آخرین آمار ثبت شده اظهار داشت: در ایام نوروز و فعالیت این مراکز بیش از 2800 تن گوشت قرمز سالم در این اماکن تولید و روانه بازار مصرف شد و از ورود بیش از 7500 کیلوگرم از موارد ضبط لاشه های دامی که به دلایل بهداشتی قابلیت مصرف نداشته جلوگیری و ضبط شده است.


شبکه خبری صنایع غذایی ایران - فودنا



(دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها