یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۰
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۵۷۲۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
ابوترابی‌فرد اظهار داشت؛

نمایشگاه «ساخت ایران» الگوی مناسبی برای ایجاد تقاضا در بازار است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در سومین «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» گفت: این رویداد می‌تواند الگوی مناسب و مطلوبی در راستای بسترسازی برای تقاضا و فروش محصولات دانش بنیان باشد.

به گزارش فودنا، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، با حضور در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با تاکید بر خلق دانش در کشور، گفت: توجه به خلق دانش و برنامه‌ریزی برای تبدیل دانش به فناوری، و نهایتا تجاری‌سازی علم، امروزه در دستور کار کشور قرار گرفته شده است.

ابوترابی درباره اقدامات انجام شده در راستای تولید علم و دانش بیان کرد: خوشبختانه توجه به خلق دانش و برنامه ریزی برای دانش و فناوری، از شاخصه‌های دولت به‌شمار می‌رود که در همین راستا تاکنون نیز اقداماتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دولت، عملیاتی شده است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکی بر این‌كه خوشبختانه تا به امروز، قدم‌های مثبتی در زمینه خلق دانش برداشته شده، تخصیص منابع را نیز از دیگر الزامات این مهم خواند.
وی با اشاره به نقش محوری اندیشه و تفکر در تولید محصولات بومی، افزود: علیرغم این‌که طبق قانون، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین منابع مالی پیش‌بینی شده در راستای بهتر عمل کردن شرکت‌های دانش بنیان بوده و معاونت علمی نیز در این زمینه ایفاگر نقش بسزایی است، باید در نظر داشته باشیم که در این بین، فکر و اندیشه، نقش کلیدی و محوری بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

ابوترابی‌فرد درباره فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اذعان کرد: خوشبختانه معاونت علمی، با یک ایده جدید وارد عرصه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی شده است، که ضمن ستایش این موضوع، باید آن را به فال نیک گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که دارای ظرفیت‌های خلق فناوری یا تولید محصولات بومی هستند، توسط ارگان‌های مربوطه شناسایی می‌شوند و در ادامه با فراهم کردن فرصتی برای آنچه که خلق کرده‌اند، سعی می‌کنند تا آن‌ها را در معرض نگاه دیگران قرار دهند تا در نهایت به فروش محصولات بومی در بازار داخلی و بین‌المللی برسند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: علاوه بر فراهم کردن امکانات عرضه محصولات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، بنا داریم تا محصولات تولیدی را به عنوان یارانه خرید در اختیار دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی قرار دهیم تا با انجام این مهم، گام محکمی برای خلق بازار و خرید تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و مواد آزمایشگاهی برداشته باشیم.

وی در پایان در مورد ارزیابی خود از بازدید سومین «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» گفت: با مشاهدات امروز، شاهد آن بودیم که تجهیزات و مواد آزمایشگاهی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با قیمتی بسیار پایین‌تر نسبت به بازار‌های خارجی ارائه شده است. همچنین امید آن داریم تا با ارتقاء کیفیت محصولات، جایگاه مناسب و بهتر از اینی که امروز می‌بینیم را برای جوانان‌مان پیدا کنیم.

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها