یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۲۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

طرح برچسب گذاری تغذیه ای، گامی بزرگ برای تحقق طرح تحول نظام سلامت

طرح برچسب گذاری تغذیه ای با نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی گامی بزرگ برای تحقق طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان است.

 مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز،  در گفت و گوی اختصاصی با ایفدونا-Ifdona،تاکید کرد: طرح برچسب گذاری تغذیه ای با نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی گامی بزرگ برای تحقق طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان است.
سیمین فقهی با اعلام این خبر، تصریح کرد: طرح برچسب گذاری تغذیه ای با نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی از چهار ماه پیش در استان خوزستان آغاز شده و گامی بزرگ برای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت و سلامت مصرف کنندگان در حوزه غذا و داروی کشور و به ویژه استان خوزستان است.
وی با بیان اینکه طرح برچسب گذاری تغذیه ای با نشانگر رنگی تاکنون برای محصولات غذایی در هشت کارخانه و شرکت تولید مواد غذایی این استان خوزستان اجرا شده است، افزود:
این کارخانه ها و شرکت ها شامل شرکت فرآورده های گیاهی برگ سبز، نخل بستان دارای تولیدات نوشابه، دوغ، ماء الشعیر و آب آشامیدنی، دز ماکارون ، آذین شوشتر با تولیدات آبلیمو، مربا، کنسرو و رب گوجه فرنگی، شیر جاموس جنوب، فرآورده های لبنی توسعه فنون، نان اکسین و تک نان است.
فقهی در ادامه اظهار کرد: تا پایان امسال، تمامی کارخانه ها و محصولات غذایی خوزستان برچسب رنگی را دریافت می کنند.

مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: از آنجا که میزان قند، نمک، چربی و اسید چرب ترانس رابطه مستقیمی با بیماری ها دارد در نتیجه این برچسب ها با نشانگر رنگی در سه رنگ سبز به معنای نداشتن محدودیت در مصرف، قرمز به معنی خطرناک بودن مصرف به ویژه برای بیماران، و زرد به معنای احتیاط در میزان مصرف نشان داده می شود.

 

ایفدونا

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها