یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۲۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

استحصال اولین خاویار فیل ماهی پرورشی در آستارا

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا از استحصال اولین خاویار فیل ماهی پرورشی در مزارع شهرستان همزمان با سال 95 خبر داد.

صادق خاصی پور، ، از استحصال اولین خاویار فیل ماهی پرورشی در مزارع شهرستان همزمان با سال 95 خبر داد ‌و با اعلام این خبر‌ خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می کنند که کار خود را از سال 85 آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزن ماهیان خاویاری پرورشی این مزارع که از نوع فیل ماهی با نام علمی«huso hoso» است، به 65 کیلوگرم می رسد، توضیح داد: وزن کل فیل ماهیان تولید شده در این شهرستان به 70 تن می‌رسد.

خاصی پور در ادامه با تأکید بر اینکه وزن ماهیان رشد یافته در این مزارع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود اولین مرحله تخم کشی از این فیل ماهیان مولد در سال 1395 محقق شود.

وی در پایان به ارزش بالای اقتصادی و غذایی خاویار ماهیان خاویاری اشاره کرد و افزود: ارزش فعلی ماهیان خاویاری آستارا 28 میلیارد ریال است.

به گزارش ایسنا، شهرستان آستارا یکی از مهمترین مراکز پرورش آبزیان سردابی و گرمابی در استان گیلان محسوب می شود و بالغ بر 34 نفر به شکل مستقیم و 92 نفر به شکل غیر مستقیم در 8 مزرعه پرورش ماهیان سردابی، 7 آب بندان، 3 مزرعه کشت توأم ماهی و برنج و 2 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می کنند.

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها