یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۱۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هشدار به سازمان دامپزشکی/ قزل‌آلا در خطر است

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان گفت: تولیدکنندگان قزل‌آلا همچنان با بیماری VHS و ناهماهنگی‌های که دراین زمینه در سازمان دامپزشکی وجود دارد، درگیر هستندبنابراین احتمال کاهش مجدد تولیدوجود دارد.

ارسلان قاسمی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان شیلات کشور مبنی بر افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی تولید ماهی قزل‌آلا طی سال‌جاری اظهارداشت: افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی تولید، برنامه‌‌ای است که شیلات پیش‌بینی کرده اما مواردی وجود دارد که تحقق این برنامه را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان همچنان با بیماری وی اچ اس (VHS)درگیر هستند و هنوز این بیماری ریشه‌کن نشده است، اضافه کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان درگیر ناهماهنگی‌های که در این زمینه در سازمان دامپزشکی وجود دارد، هستند ضمن اینکه سازمان دامپزشکی هنوز نپذیرفته که منبع این بیماری تخم چشم زده آلوده‌ای بوده که وارد شده و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده است.

قاسمی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان همچنان به دنبال تامین خسارتی هستند که به آنان وارد شده است، افزود: بخشی از این خسارت را باید سازمان دامپزشکی طبق ماده ۵ قانون دامپزشکی بپردازد، بیمه  وستاد حوادث غیرمترقبه نیز هر کدام باید بخشی از آن را بپردازند ضمن اینکه سیستم بانکی نیز باید با تولیدکننده‌ها مساعدت و همکاری کند.

وی تصریح کرد: با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد نه تنها افزایش تولید در سال‌جاری محقق نمی‌شود بلکه با کاهش مجدد تولید این ماهی نیز مواجه خواهیم بود.

قاسمی با بیان اینکه کاهش تولید ماهی قزل‌آلا قیمت این ماهی را در بازار تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: تولید  قزل‌آلا با ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش مواجه شده از سوی دیگر این ماهی در سبدخانوار جای خود را پیدا کرده و تقاضا برای آن وجود دارد.

به گفته وی، هم اکنون قیمت ماهی قزل‌آلا سر مزرعه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

 

مهر

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها