یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۱۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: اعتبار اولیه برای خرید بهینه گندم از کشاورزان در سال جاری به میزان یک هزار میلیارد تومان پیش بینی و تامین شده است .

مرتضی شهید زاده در خصوص پرداخت به روز بهای گندم پیشنهاد کرد، مجوز خط اعتباری از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نقدینگی به بانک عامل داده شود.

وی افزود: پول گندمکاران با رضایت خودشان نزد بانک عامل سپرده گذاری شود تا از منابع مالی برای خرید تضمینی گندم به عنوان اعتبار خرید استفاده شود.

متوسط قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری یک هزار و 161 تومان اعلام شده و با پرداخت جایزه پاکی و هزینه های تبعی، قیمت خرید تضمینی گندم به یک هزار و 225 تومان می رسد.

براساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی، کریمپور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سومین نشست شورای خرید گندم داخلی با تاکید بر حذف هزینه زائد خرید گفت: هزینه های تبعی خرید تضمینی قابل افزایش نیست و باید در استقرار مراکز بیشتر، جهت خرید گندم دقت شود.

وی افزود: مراکز خرید تضمینی گندم در سراسر کشور باید دقت کنند، جاسازی گندم های خارجی به جای گندم های تولید داخل در زمان عرضه و تحویل گندم به مراکز خرید دولتی شناسایی شود.

وی در خصوص سپرده گذاری وجوه گندم کشاورزان اظهار داشت: شیوه پیاده سازی این اقدام با بانک و مشتری است و بانک عامل می تواند با ایجاد مشوق این کار را انجام دهد.

در این نشست همچنین با توجه به اختلاف بالای قیمت خرید گندم داخلی و وارداتی و امکان بروز فساد و دامپینگ گندم در فصل خرید، پیشنهادشد که قیمت تمام شده کالاهای داخلی باردیگر بازنگری شود.

 

ایرنا

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها