یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۱۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پروژه تولید ژلاتین حلال باید بومی سازی شود

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید ژلاتین حلال یک تکلیف دینی و الهی است که اگر درست انجام شود یک مجاهده فرهنگی و زیربنایی و خدمت به مردم است.

آیت الله حسن عالمی، در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران شرکت تولید ژلاتین حلال در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گستردگی نیاز ژلاتین در صنایع غذایی و دارویی تولید این محصول اهمیت زیادی در سلامتی و امنیت غذایی دارد.

وی افزود: حساسیت نسبت به ژلاتین از جهت مشروعیت و حلالیت آن است که دغدغه‌ ما مسلمانان محسوب می‌شود.

آیت الله عالمی تاکید کرد: قبل از اینکه صنعت ژلاتین به عنوان یک کار اقتصادی مطرح شود یک کار دینی و ملی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید ژلاتین به عنوان محصول دارویی و غذایی تصریح کرد: اگر تولید این محصول به درست انجام شود خدمت به خلق است و اینکه مردم دانسته از حرام پرهیز کنند یک کار بزرگ فرهنگی محسوب می‌شود.

آیت الله عالمی اضافه کرد: در حال حاضر ژلاتین علاوه بر غذاها و داروها در اقتصاد نیز نقش بسزایی دارد که توجه کردن به این موضوع می‌تواند کشور را به خود کفایی برساند.

وی با بیان اینکه پروژه تولید ژلاتین حلال باید بومی سازی شود، افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از روش‌های نوین علمی محصولات را در کشور تولید کنیم که این موفقیت می‌تواند کار ملی و خدمت به مردم و کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود محصولات حرام و غیر شرعی تاکید کرد.

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها