یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۱۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز خرید تضمینی پیاز از کشاورزان/ مطالبات ذرت‌کاران پرداخت شد

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه خرید تضمینی پیاز و گوجه فرنگی همچنان در حال انجام است،گفت: همه مطالبات ذرت‌کاران پرداخت شد.

حسین صفایی با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی طبق قانون وظیفه سازمان مرکزی تعاون روستایی است، اظهارداشت: هم اکنون خرید تضمینی پیاز در جنوب کرمان(منطقه جیرفت و کهنوج) در حال انجام است و این خرید تقریبا از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه هرکیلوگرم پیاز به قیمت ۲۴۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: ما این پیازها را نگه‌داری می‌کنیم و وقتی شرایط بازار بهبود یافت آنها را به بازار عرضه می‌کنیم.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی در مورد خرید تضمینی گوجه‌فرنگی نیز اظهارداشت: وضعیت قیمتی این محصول هم اکنون بهتر و خرید آن محدودتر شده است.

وی اضافه کرد: در استانهای بوشهر و هرمزگان خرید کم شده اما درحال حاضر در جنوب کرمان خرید انجام می‌شود.

صفایی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی انجام می‌شود و سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز با این شرکت همکاری می‌کند، افزود: تا امروز ۳۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شده که عمده این خرید مربوط به استان خوزستان است ضمن اینکه بانک عامل این خرید بانک کشاورزی است و تاکنون پرداخت مطالبات کشاورزان به هنگام بوده است.

وی در مورد وضعیت سیلوها گفت: با کمبود سیلو مواجه نیستیم، کشور مازاد بر نیاز سیلو دارد و معمولا اکثر سیلوها با تولید داخلی پر نمی‌شوند.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در مورد مطالبات ذرت‌کاران افزود: همه مطالبات ذرت‌کاران تسویه شد.

 

مهر

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها