یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۱۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید سالانه 500 هزار تن انواع محصولات باغی در زنجان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید انواع محصولات باغی در این استان گفت: سالانه حدود 500 هزار تن انواع محصولات باغی در زنجان تولید می‌شود.

اکبر کرامتی  با اشاره به میزان تولید محصولات باغی در استان زنجان اظهار داشت: سالانه حدود 500 هزار تن انواع محصولات باغی در زنجان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان جایگاه بالایی در زمینه تولید محصولات باغی در سطح کشورمان دارد، تصریح کرد: این استان یکی از قطب‌های باغبانی کشور محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی زنجان به سطح باغات میوه این استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان زنجان در حال حاضر دارای حدود 63 هزار هکتار باغ میوه است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر قابلیت تولید اکثر محصولات باغبانی در استان زنجان وجود دارد، انگور، سیب و زیتون را از مهم‌ترین محصولات باغی استان برشمرد.

کرامتی بیان داشت: بخش باغبانی و تولید انواع محصولات باغی نقش مهمی در ارزآوری برای کشورمان دارد و از طریق توجه به این بخش می‌توان موجب کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همه ساله بخشی از محصولات باغی تولید شده در استان زنجان قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد و با برنامه‌ریزی و تهیه سند توسعه صادرات و تدوین برنامه می‌توان کمک موثری به کاهش وابستگی به فروش نفت و ارز حاصل از آن کرد.

 

فارس

(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها