سه شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۷۱۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

سنت‌های غلط تغذیه‌ای را تغییر دهید

یک محقق و پژوهشگر تغذیه در قرآن گفت: در حال حاضر شاهد سنت‌های غلطی در حوزه تغذیه در کشور هستیم که این سنت‌ها و روش‌ها باید تغییر کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

 جلیل بابایی عصر روز گذشته(دوشنبه) در همایش "طب قرآنی" که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی زنجان و به میزبانی سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به تغذیه در زندگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و ادعای مسلمانی داریم باید سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه‌معصوم(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و با پیروی از دستورات قرآن‌کریم روش صحیحی را برای تغذیه خود انتخاب کنیم؛ چرا که منشأ بسیاری از بیماری‌ها متوجه تغذیه است.

وی افزود: ما با بهره‌گیری از قرآن‌کریم می‌توانیم با روشی ساده بیماری خود را در مدت کوتاهی درمان کنیم. پیامبر اکرم(ص) در خصوص بیماری‌ها می‌فرماید؛ معده خانه همه بیماری‌ها است، امساک آن درمان بیماری‌ها را در پی دارد، به همین خاطر زمانی که قرآن نازل شد بسیاری از سنت‌های غلط نیز شکسته شد، چه‌ بسا که انسان از بدو خلقت برای رفع گرسنگی و درمان بیماری‌های خود این تصور را دارد که هر آنچه در محیط پیرامون است برای بقای او آفریده ‌شده است که این امر برگرفته از فطرت همه انسان‌ها است.

بابایی تصریح کرد: در واقع در هر زمانی سنت و شیوه غلط مشکل‌ساز بوده است، به ‌گونه‌ای که ما پیشرفت علم و فناوری را خوب می‌دانیم، اما اگر این تغییر به سمت شیوه‌های منفی سوق پیدا کند اثرات نامطلوب خواهد داشت که بسیاری از انسان‌ها از عواقب آن آگاهی ندارند، به همین جهت توجه به برخی نکات ضرورت دارد. در خصوص تغذیه نیز می‌توان گفت در حال حاضر در حدود 75 درصد از غذاهای مصرفی ما به مواد نگهدارنده از جمله نیتریت آلوده هستند که عامل بسیاری از بیماری‌ها است.

این محقق و پژوهشگر تغذیه در قرآن عنوان کرد: اولین راهکار برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، درمان با روش تغذیه مناسب است، بعد از آن باید به سایر راهکار‌های درمانی فکر کرد. یکی از مشکلاتی که ما الان با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کنیم این است که سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در زندگی کنار گذاشته‌ایم و از فرمایشات آن‌ها جدا شده‌ایم، این در حالی است که داروی درمان همه بیماری‌ها و نظم و حیات اجتماعی بشر در قرآن آمده است.

بابایی خاطرنشان کرد: ما باید از سخنان ائمه‌معصوم(ع) بهره بگیریم و آن‌ها را در زندگی خود کاربردی کنیم؛ چرا که اگر ما بتوانیم فرهنگ صحیح را در این زمینه در خانواده‌ها نهادینه کنیم و غذای سالم را جایگزین غذاهای ناسالم کنیم توانسته‌ایم حرکتی مثبت در زندگی داشته باشیم.

 

ایسنا

(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها