سه شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۱۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آغاز طرح خرید مرغ‌های پیر به قیمت هرعدد ۱۴۰۰ تومان

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت : بر اساس مصوبه دیروز ستاد تنظیم بازار برای جمع آوری مرغ های پیر تخم گذار انباشت شده در مرغداری ها، طرح خرید این محصولات به قیمت هر عدد ۱۴۰۰ تومان آغاز شد.

رضا ترکاشوند با اعلام این خبر گفت: بنا بر مصوبه دیروز ستاد تنظیم بازار، دولت برای جمع آوری مرغ‌های پایان دوره، تسهیلاتی برای اتحادیه مرغ میهن فراهم کرد تا مرغ‌های تخم گذار پایان دوره را از مرغداری ها جمع آوری کند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن ادامه داد:  بر این اساس ظرف یک دوره 50 روزه تا سقف 6 هزار تن از مرغ های تخم گذار پایان دوره( مرغ پیر) مرغداران در قالب این طرح خریداری می‌شود.
ترکاشوند اظهار داشت: برای جبران ضرر احتمالی و مابه التفاوت هزینه های قیمت تمام شده تا فروش، دولت  10 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این  اتحادیه قرار می‌هد.
وی در ارتباط با سرنوشت مرغ های پیر جمع آوری شده در این طرح ، تصریح کرد:  هنوز تصمیم قطعی در این ارتباط گرفته نشده است اما امکان صادارت، عرضه در بازار ، مصرف در فرآوده‌های گوشتی یا ذخیره برای عرضه در فرصت مناسب آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف جمع آوری مرغ پایان دوره انجام شده است گفت:  درصورتی که مرغ‌های پایان دوره در مرغداری‌ها بمانند علاوه بر اینکه عملکرد مناسبی نخواهند داشت بلکه با تولید خارج از برنامه تعادل بازار را بر هم می زنند.
ترکاشوند خاطر نشان کرد: قیمت خرید هر عدد مرغ پير زنده  1400 تومان است و هزینه‌های تبعی آن نیز بر عهده اتحادیه میهن خواهد بود.
وی تاکید کرد:  با آماده سازی دستور العمل و ابلاغ آن به استان‌ها این طرح در هفته جاری آغاز می شود.
این مقام مسئول در پایان گفت : اجرای این طرح در راستای تعادل و تنظیم بازار تخم مرغ است و با کاهش تولید مازاد از طریق حذف مرغ های تخم گذار پیر، قیمت تخم مرغ در بازار مصرف منطقی می کند.
احتمال ورود مرغ های پیر به بازار مصرف

گفتنی است که بعد از ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی، مرغ‌های  پیر مازاد نیاز واحدهای مرغ تخم گذارباقی مانده بود. اجرای این طرح راه حلی برای حذف مرغ های  تخم گذار پایان دوره است. اما از آنجا که اتحادیه و دولت هنوز تصمیم مشخصی برای سرنوشت مرغ‌های پیر نگرفته اند، در صورت عدم توجه، امکان قرارگیری این محصولات به جای مرغ مصرفی خانوار وجود دارد.

 

تسنیم

(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها