سه شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۱۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

بخش اقتصادی ایران خواهان شرکای بالقوه است

پدرام سلطانی، در جلسه ای که با حضور لوی آگوستی رییس بخش اقتصادی دو جانبه و نماینده شورای فدرال در امور بازرگانی (سکو) و جمعی از نمایندگان بانک و بیمه سوئیس در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در ایران در بخش‌های مختلف منابع انسانی و منابع طبیعی حائز اهمیت است.

وی افزود: خوشبختانه ایران زمان‌های دشوار و سخت تحریم را پشت سر گذاشته و در حال حاضر آینده روشنی پیش روی اقتصاد ایران قرار دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه با اشاره به پتانسیل های سرمایه گذاری در ایران گفت: سوئیس از سال‌های گذشته در خصوص صنایع غذایی رشد خوبی را تجربه کرده و پتانسیل صنایع غذایی این کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: شکلات‌های سوئیسی از گذشته دارای کیفیت خوبی بوده‌ و صنایع غذایی در ایران پتانسیل بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد.

وی با بیان اینکه بخش اقتصادی در ایران خواهان شرکای بالقوه است گفت:  این نکته برای ما حائز اهمیت است که سوئیسی‌ها همواره دارای سیاست باثباتی هستند و در بخش سیاسی و اقتصادی توانسته‌اند موفق عمل کنند.

سلطانی تصریح کرد: تمرکز  در دو سطح سرمایه گذاری بین شرکت‌ها و موسسات بزرگ می تواند موثر باشد.

وی افزود: در عین حال درایران صنایع کوچک و متوسط نیازمند سرمایه‌گذاری هستند. همچنین مسئله توسعه( اس- ام -ای) ها نیز در حال حاضر مطرح است.

  سلطانی با بیان اینکه در بخش صنعت گردشگری به لحاظ جاذبه های طبیعی و توریستی ایران جزو ۱۰ کشور بر‌تر جهان است افزود: به جز این ایران جزء پنج کشور اول جهان به لحاظ تنوع زیست محیطی است و این موضوع فرصت‌خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در ایران است.

وی در خاتمه گفت: همه ساله بیش از ۲۰۰ نمایشگاه در ایران برگزار می‌شود که از همین جلسه دعوت می‌کنیم تا براساس برنامه زمان‌بندی شرکت‌های سوئیسی که مایل به همکاری هستند حضور خود را در این نمایشگاه‌ها اعلام کنند .

 

ایلنا

(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها