سه شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۱۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سفره غذاهای سالم ایرانی و گیلانی در رشت پهن شد

مسابقه سفره غذاهای سالم ایرانی و گیلانی در آخرین روز از هفته سلامت در رشت برگزار شد.

شهردار رشت در مراسم آغازین مسابقه سفره غذاهای سالم ایرانی و گیلانی که عصر دوشنبه در پارک قدس رشت برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این مسابقه با هدف معرفی هر چه بیشتر تنوع غذایی گیلان و شهر رشت بوده و امیدواریم که سال های آینده این مسابقه با وسعت بیشتری برگزار شود.

محمدعلی ثابت قدم با اشاره به غنای فرهنگی گیلان و شهر رشت افزود: چنین جشنواره هایی می تواند فرصتی برای معرفی هویت مردم گیلان و رشت به سایر هموطنان باشد و در عین حال قدمت و غنای فرهنگی گیلانیان را به منصه ظهور برساند.

وی ادامه داد: شهروندان هر گونه پیشنهاد و یا انتقاد خود را درباره برگزاری چنین رویداد فرهنگی به شهرداری انعکاس دهند تا شهرداری بتواند با برنامه ریزی های بهتر از سال آینده برنامه های شاداب تر و مفرح تری را برای شهروندان تدارک ببیند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۷۲ نوع غذای محلی و سنتی مخصوص رشت گفت: عرضه و معرفی هر چه بهتر این تنوع غذایی نیازمند برنامه ریزی های بهتری است و کمیسیون فرهنگی شورا در تلاش است ظرفیت بومی را با برگزاری چنین جشنواره هایی به مردم معرفی کند.

مظفر نیکومنش افزود: از سال های آینده جشنواره سفره سلامت با گستردگی بیشتری اجرا می شود تا شهروندان علاوه بر شناخت غذاهای سالم و محلی از چنین اقدام فرهنگی بهره مند شوند.

در حاشیه برگزاری این مسابقه، جشنواره عرضه محصولات صنایع دستی استان های کشور نیز برپا شد.

 

مهر

(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۸:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها