دوشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۵۷۱۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

کسب توانمندی های جدید برای افزایش ایمنی و کنترل کیفی مواد غذایی

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور حفظ، ارتقای سلامت، ایمنی غذا، افزایش نظارت و کنترل کیفی فراورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در حین تولید، سطح عرضه و واردات از گمرکات، توانایی انجام آزمون های جدیدی را کسب کرده است.

رضا زاده دباغ با اعلام این خبر، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به منظور حفظ، ارتقای سلامت، ایمنی غذا، افزایش نظارت و کنترل کیفی فراورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در حین تولید، سطح عرضه و واردات از گمرکات،  توانایی انجام آزمون های جدیدی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه این توانایی با تلاش واحد تحقیق و توسعه آزمایشگاه، کارشناسان خبره آزمایشگاه کنترل کیفی و با همکاری اداره کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو بدست آمده است، تصریح کرد: این آزمون ها در حوزه میکروبیولوژی شامل کمپیلوباکترژوژنی، لیستریامونوسایتوژنز، یرسینیاانتروکولیتیکا و شمارش پروبیوتیک ها است.

زاده دباغ با اشاره به اینکه در حوزه شیمی و سم شناسی شامل اندازه گیری دیاستاز عسل با روش اسپکتروسکوپی، نیوالنول،  دی اکسی نیوالنول، زیرالنون، اکراتوکسین OTA A، آفلاتوکسین B1  و G1، هیستامین در کنسرو ماهی، عدد زیین و دی اکسان در شامپو بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در حال پذیرش نمونه و انجام آزمون به صورت مستمر هستیم.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با تاکید بر اینکه پس از راه اندازی روش جدید، آزمون های تاییدی برای اطمینان از نتایج حاصله انجام می پذیرد، افزود: صحت این آزمون ها با روش های معتبر دیگر نیزصورت می گیرد.

زاده دباغ با بیان اینکه مطابق برنامه عملیاتی تدوین شده و با یاری پروردگار در سال جاری پس از انجام مطالعات، تامین دستگاه ها و مواد مورد نیاز با راه اندازی بخش جدید کنترل کیفی فراورده های دارویی، آزمون های جدیدی همچون اندازه گیری بیسفنولA  در ظروف یک بارمصرف، استرول ها در روغن ها، نگهدارنده های آنتی بیوتیکی فورازولیدون و تتراسایکلین، SO2  با روش اسپکتروسکوپی، پروپیونات و بلانکیت با روش نوین در نان و همچنین استفاده از کیت ها در انجام آزمون های سریع در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نتایج بدست آمده با حدود مجاز که در استانداردهای مربوطه مشخص شده است مقایسه و انطباق یا عدم انطباق با مراجع بررسی می شود و چنانچه مغایرتی مشاهده شد مراتب برای رسیدگی در اسرع وقت و انجام اقدامات قانونی به مدیریت نظارت بر مواد غذایی گزارش می شود.

زاده دباغ در پایان افزود: آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو با بهره گیری از جدید ترین روش های معتبر شناسایی تقلب و عوامل بیماری زا، پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی، حضور کارشناسان با تجربه و متخصص وظیفه کنترل کیفی مواد غذایی فراوری شده در تمامی مراحل تولید، عرضه و توزیع از طریق انجام آزمون های شیمیایی، میکروبی، سم شناسی، آرایشی، بهداشتی و بسته بندی مواد غذایی بر اساس استانداردهای موجود را بر عهده دارد.

ایفدونا

(دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها