دوشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۷۱۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات به روسیه فقط 15 درصد افزایش یافت

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و روسیه را تشریح کرد و گفت: به دلیل تحریم روسیه و تنزل واحد پولی این کشور(روبل) نتوانستیم به اهداف تجاری پیش‌بینی شده برسیم و فقط حدود 15 درصد به میزان صادرات به روسیه طی ماه‌های اخیر اضافه شده است.

اسدالله عسگراولادی، گفت: دو نشست مشترک با روسیه خواهیم داشت که یکی از این نشست‌ها چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در بندر انزلی برگزار می‌شود و اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه مبتکر این نشست است که برای برگزاری از اتاق‌های مختلف روسیه از جمله مسکو، اتاق‌های آستاراخان، ترکمستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقزستان و آذربایجان دعوت شده‌ است تا مسائل را با یکدیگر بررسی کنیم.

وی ادامه داد: جلسه دیگری 14 اردیبهشت در محل اتاق بازرگانی ایران خواهیم داشت.

به گفته عسگراولادی در این نشست‌ها موضوع واحد‌های پولی مطرح و بررسی خواهد شد و مسئولانی از بانک مرکزی روسیه نیز به این نشست‌ها دعوت شده‌اند تا موضوع را بررسی و در ابتدای سال جدید برنامه‌هایمان را برای رسیدن به اهداف تعیین کنیم.

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت روابط تجاری ایران و روسیه بعد از انجام توافقات تجاری در ماه‌های اخیر عنوان کرد: از زمان امضای توافقات با روسیه، اندکی تغییر در صادرات‌ به این کشور ایجاد شده است. البته این تغییر زیاد نبوده و 10 تا 15 درصد افزایش صادرت‌ داشته‌ایم که رشد کمی است.

عسگراولادی اضافه کرد: علت این اتفاق مشکلات مالی در روسیه است. این کشور با تحریم روبرو است و تحریم باعث شده وضعیت پولی‌ روسیه بهم ریخته شود و واحد پولی‌شان یعنی روبل تنزل پیدا کند. برای همین با مشکلاتی روبرو‌ هستند؛ از این جهت نتوانستیم به اهداف تجاری پیش‌بینی شده برسیم.

وی گفت: ازطرفی خودمان هم مشکلات حمل و نقلی، بانکی و مالی داریم اما یکی پس از دیگری با این مسائل می‌جنگیم تا آن‌ها را حل کنیم.

 

ایسنا

(دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها