دوشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۱۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

گوشت بوفالو وارد قصابی‌ها نشده است

رئیس اتحادیه گوشت گاوی گفت: جلوی ورود گوشت بوفالو از مبدأ به قصابی‌ها گرفته شده است و این ماده پروتئینی تنها امکان استفاده در فرآورده‌های گوشتی حرارت‌دیده سوسیس و کالباس را دارد.

علی خندان در واکنش به احتمال ورود گوشت بوفالو در سطح شهر به‌صورت چرخ‌کرده، گفت: از مبدأ جلوی ورود این محصول به سطح شهر و  قصابی‌ها گرفته شده است و این محصول تنها در تولید محصولات حرارت‌دیده سوسیس و کالباس امکان استفاده دارد.
رئیس اتحادیه گوشت گاوی ادامه داد: من به‌عنوان رئیس اتحادیه تا به امروز موردی از گوشت بوفالو در قصابی‌ها مشاهده نکرده‌ام و مشخص نیست که این اخبار از کجا درز می‌کند.
خندان اظهار داشت: دامپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی بر خرده فروشی‌های سطح شهر نظارت می‌کند و امکان ورود این محصول به قصابی‌ها و فروش آن به‌جای گوشت گاوی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: گوشت گاوی هندی یا بوفالو تفاوت‌های ظاهری با گوشت گوساله داخلی دارد و امکان اشتباه در عرضه این محصول وجود ندارد.
خندان با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت گوشت گوساله از خرداد ماه وجود دارد، اظهار داشت: قیمت گوشت گوساله به‌خلاف گوشت گوسفندی در 10  ماه گذشته تغییر نکرده است و هر کیلو گرم گوساله مخلوط در خرده فروشی‌ها 30هزار تومان به فروش می‌رسد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم لاشه این محصول نیز که با استخوان و چربی در اختیار مغازه داران قرار می‌گیرد، 21 هزار و پانصد تومان است که حدود 30 درصد از ماده اولیه در زمان عرضه به مردم کم می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده سنگین (گوساله) نیز 12 تا 13هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

تسنیم

(دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها