یکشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۰۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تعرفه ۱۵ درصدی صادرات پوست گوسفند دلیل افزایش قیمت گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را وضع تعرفه ۱۵ درصدی بر روی صادرات پوست گوسفند عنوان کرد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی د، گفت: گوشت گوسفندی از دو سال پیش تا آذر ماه سال 93 هیچ گونه افزایش قیمتی نداشت، اما از آن تاریخ به بعد به تدریج این محصول شاهد افزایش قیمت بوده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت سه هزار تومانی در هر کیلوگرم گوشت در چند ماه اخیر، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت حدود 28 هزار تومان به مغازه‌داران عرضه و هر کیلوگرم گوشت شقه بدون دنبه گوسفندی با قیمت 31 هزار و 500 تومان به مشتری عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه بازار خرید گوشت قرمز به دلیل گرانی چندان رونق ندارد، بیان داشت: یکی از علل افزایش قیمت گوشت گوسفند، کاهش شدید قیمت پوست آن است.

ملکی افزود: هر جلد پوست گوسفند تا اواخر سال 93 با قیمتی حدود 35 هزار تومان به فروش می‌رفت، اما با کاهش 15 درصدی قیمت آن هم اکنون با قیمتی حدود 8 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه 15 درصدی برای صادرات این محصول موجب کاهش شدید قیمت آن شده است، گفت: معمولا پوست گوسفند به کشورهای ایتالیا و ترکیه صادر می‌شود.

وی افزود: بنابراین با کاهش قیمت پوست گوسفند، هزینه‌ها بر روی گوشت محاسبه می‌شود و برای جبران هزینه‌ تمام شده قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: افزایش هزینه‌های جانبی از جمله کشتار از سه هزار تومان از سال گذشته به حدود 9 هزار تومان در سال جاری یکی دیگر از عوامل ازایش قیمت گوشت گوسفندی است.

ملکی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی قرار بود، از روز گذشته طرح پیش سرد کردن گوشت گوسفند را عملیاتی کند که این موضوع با مخالفت اتحادیه مدتی حدود دو ماه به تعویق انداخته شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: بر اثر پیش‌ سرد کردن لاشه گوسفند حدود نیم الی یک کیلوگرم از وزن لاشه گوسفند در اثر سرما کاسته می‌شود، بنابراین با این اتفاق قطعا کمی گوشت گوسفند نیز افزایش قیمت خواهد یافت.

وی بیان داشت: علاوه بر این اجرای طرح پیش سرد کردن گوشت گوسفندی باعث عدم استقبال مردم از خرید محصول می‌شود، چراکه تمایل مردم در مصرف محصولات گوشتی بیشتر به سمت گوشت گرم است.

 

فارس

(یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها