یکشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

آمادگی شرایط برای جهش اقتصاد کشور

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران صبح امروز قبل از آنکه صندلی ریاست را به مسعود خوانساری بسپارد، نقطه نظرات خود را در مورد وضعیت اقتصادی کشور و مسئولیت سنگین دوره هشتم اتاق بازرگانی بیان کرد.

 یحیی آل‌اسحاق در نخستین جلسه هشتمین دوره اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران در حالی در مقطع تاریخی شکل گرفته که شرایط داخلی و بین‌المللی خاصی پیش روی ایران قرار گرفته و جریانات پیش رو نشانگر وضعیت مناسب و قابل توجهی برای یک حرکت خوب و رسیدن به آینده مناسب است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: حرکت تاریخی خاصی برای سپردن امور به دست مردم و فعالان اقتصادی شکل گرفته و مجموعه نظام از رهبری تا رئیس جمهوری و رئیس مجلس، همه به این نتیجه رسیده‌اند که کار باید به دست بخش خصوصی سپرده شود.

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر به عناوین مختلف عزم و اراده‌ای برای حضور حداکثری بخش خصوصی در اقتصاد دیده می شود و هم اکنون فضا برای تعاملات بسیار مناسب است؛ این در حالی است که شرایط بین المللی هم به گونه‌ای است که اگر ابر و باد دست در دست هم دهند، فضا برای تعامل خوب با دنیا فراهم است.

به گفته آل‌اسحاق، وضعیت فعلی اقتصاد و مطالبات نخبگان و مردم به گونه‌ای است که نشانگر رقم زدن یک شرایط جدید است و هم اکنون فضا برای یک جهش (تیک آف) اقتصادی فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه اتاق آتی به مراتب در زمینه اقتصاد، نقش سنگین‌تری به عهده دارد و بنابراین باید همه دست به دست هم دهند و اقتصاد را اداره کنند.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران مسئولیت اتاق دوره هشتم را به مراتب سنگین‌تر و حساس‌تر دانست و افزود: با توجه به تغییر شرایط کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، بسترهای مناسب برای حضور جدی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور و به دست گرفتن حوزه‌های مختلف اقتصادی فراهم شده است.

آل اسحاق تصریح کرد: اتاق تهران از ویژگی‌های بارزی برخوردار است و در طول سال‌های گذشته این اتاق توانسته است، در حوزه‌های مختلف اقتصادی اثرگذار باشد؛ بنابراین از فرصت پیش آمده باید به سود بخش خصوصی و اقتصاد کشور استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: قوام و شکل گیری این تعامل در راستای شعار امسال می تواند پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی را تسریع بخشد.

 

فارس

(یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها