یکشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۰۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بسته‌های تشویقی برای تولید «مرغ سبز» در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از ارائه‌ بسته‌های تشویقی از سوی این دستگاه نظارتی برای افزایش تولید مرغ سبز در استان سمنان خبر داد.

دکتر «محمد سعیدی»، ارتقاء امنیت غذایی شهروندان را وظیفه‌ دولت و دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: مرغ سبز، در حقیقت به مرغی اطلاق می‌شود که در دوران رشد و از ابتدای دوره تا زمان عرضه از آنتی‌بیوتیک و محرک‌های رشد استفاده نمی‌کند.

وی از ارائه پیشنهاد این اداره‌کل به کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر تفاوت 20 درصدی قیمت مرغ سبز نسبت به مرغ‌های معمولی خبر داد و تاکید کرد: این پیشنهاد در راستای ترغیب و تشویق تولیدکنندگان مرغ استان به تولید مرغ سبز ارائه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان به مشوق‌های دیگری در این راستا اشاره و اظهار کرد: دامپزشکی استان آمادگی دارد که همه‌ هزینه‌های آزمایشگاهی تولیدکنندگان مرغ سبز که در هر دوره رقمی نزدیک به 30 میلیون ریال برای هر مرغداری است را متقبل شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی نظارت بر این مرغ تولیدی به خبرنگار ایسنا گفت: مرغداری‌هایی که در این زمینه فعال هستند از آغاز موظف به اخذ مجوز و پروانه تولید مرغ سبز هستند و متعاقب اخذ این پروانه، نظارت‌های ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و از جمله دامپزشکی استان بر آن انجام می‌شود.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: نظارت بر ضدعفونی محیط تولید، نظارت بر دانه و تغذیه جوجه‌ها و اطمینان دامپزشکی از طریق انجام آزمایش‌های متعدد از این‌که مرغ تولیدی از ابتدای دوره تا پایان آن از هیچگونه داروی آنتی‌بیوتیک و محرک رشدی استفاده نکرده باشد، از جمله مراحلی است که برای الصاق مرغ سبز بر روی تولیدات الزامی است.

وی با بیان این‌که نظارت‌های متعددی بر مرغداری‌های معمولی نیز وجود دارد، تصریح کرد: همه مرغداری‌ها موظف به رعایت الزامات تولید که از سوی دامپزشکی ارائه شده هستند و استفاده از داروهای غیرمجاز برای همه تولیدکنندگان ممنوع است اما در مرغ سبز اصولاً در هیچ زمانی از دوره رشد از مواد دارویی استفاده نمی‌شود.

این دامپزشک در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بیماری تولیدات گوشتی تولیدکنندگان مرغ سبز گفت: چنانچه در طی دوره رشد و در طول فرآیند تولید جوجه‌ای به هر علتی بیمار شود و نیاز به استفاده از دارو داشته باشد آن مرغ از شمول «مرغ سبز» خارج شده و باید به‌عنوان مرغ معمولی عرضه شود، چون اصولاً مرغ سبز به مرغی اطلاق می‌شود که تحت هیچ شرایطی از مواد دارویی استفاده نکرده باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن دعوت از تولیدکنندگان برای تولید این پروتئین سالم، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل آمادگی دارد که از تولیدکنندگان مرغ سبز حمایت و پشتیبابی کرده و با ایجاد مشوق‌های انگیزشی، مرغداران استان را به سمت تولید محصولی سالم‌تر سوق دهد.

 

ایسنا

(یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها