یکشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

آمادگی ایران برای معرفی برند حلال و جذب سرمایه‌گذاران خارجی

رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با نمایندگان برند حلال اروپا گفت: آماده‌ایم که برای معرفی برند حلال و جذب سرمایه‌گذاران خارجی همکاری مشترک داشته باشیم.

 به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد با عبدالرحمان میحال فی، رئیس شورای معاملات تجاری حلال اروپا و همچنین سوچ گرکلی، مدیرعامل موسسه اعتباری مالی کاپیتال مجارستان با هدف یافتن راه‌هایی جهت همکاری در زمینه‌های مالی، بانکی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و انرژی دیدار کرد.
رئیس شورای معاملات تجاری حلال اروپا در این دیدار خواستار معرفی بیشتر لوگوی حلال اروپا با کمک ایران شد که رییس سازمان توسعه تجارت ایران در قبال این پیشنهاد گفت: در ایران همه کالاها حلال هستند. هر کالایی که تولید می شود بر اساس قوانین کشور باید از نوع حلال باشد. این مسأله تفاوت ایران با سایر کشورهای مسلمان است.
رئیس سازمان توسعه تجارت درباره تطبیق استاندارد برند حلال میان ایران و اروپا تاکید کرد که از آنجایی که همه استانداردها در ایران بر مبنای حلال بودن شکل گرفته است تطبیق استانداردهای طرفین با هم امری ساده است.
راه‌اندازی بانک در ایران یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست بود که افخمی‌راد در این رابطه یادآور شد: فعالیت در ایران برای موسسه اعتباری کاپیتال مجارستان فراهم است. ما آمادگی داریم که در این زمینه همکاری دوطرفه داشته باشیم. معتقدم، همکاری با بانک‌های ایرانی می‌تواند زمینه مناسبی را برای توسعه فعالیت‌های مورد نظر ایجاد کند.
وی اضافه کرد: زمینه‌های همکاری برای تولید کالا و خدمات مورد نیاز شما در ایران فراهم است. امیدواریم که توافق هسته‌ای صورت بگیرد، طبیعی است که با حذف تحریم‌ها می‌توانیم همکاری‌های بهتری داشته باشیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت برای همکاری در زمینه صنعتی و سرمایه گذاری طرف مجارستانی در ایران اعلام آمادگی کرد و مدیرعامل موسسه مالی کاپیتال مجارستان برای آغاز همکاری‌ها، خواستار ارائه لیستی از پروژه‌های در دست واگذاری ایران به سرمایه‌گذاران خارجی شد.
(یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها