یکشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۰۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

رشد 30 درصدی پرداختی بهای گندم ها به کشاورزان

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی گندم با رشد حدود ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۲۲ هزار تن خبر داد و گفت: کشاورزان هشت استان بهای گندم ها را به روز دریافت کرده‌اند.

علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 222 هزار تن گندم از کشاورزان در استانهای ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کرمانشاه خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 هزار تن رشد داشته است.

قنبری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی 1155تومان و برای گندم دروم 1188 تومان مصوب شده، کل بهای پرداختی گندم های خریداری شده را حدود 2 هزار و 643میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: بهای پرداختی برای گندم های خریداری شده در سال گذشته تا این موقع از خرید یک هزار و 851 میلیارد ریال بوده که امسال حدود30 درصد رشد داشته است.

قنبری عنوان کرد: خرید تضمینی گندم از ابتدای شروع فصل خرید تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در استانهای خوزستان 58 هزار تن، هرمزگان 4500 تن، سیستان و بلوچستان 1000 تن، کرمان 13 هزار تن و ایلام 3000 تن افزایش و در استان بوشهر24 هزار تن کاهش داشته است.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در هشت استان یاد شده را 175 مرکز اعلام و بیان کرد: گندمکاران محصول خود را در قالب بیش از 27 هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده اند که این گندم ها پس از تحویل در مراکز استاندارد ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، تصریح کرد: در سال گذشته در همین مقطع زمانی در مجموع 175 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.
(یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها