شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۰۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد

بانک‌های انگلیسی چگونه معوقات خود را وصول می‌کنند

در کشور انگلستان بنگاههای وصول مطالبات توسط «دفتر تجارت منصفانه» مجوز دهی و قانون گذاری می شوند.

در کشور انگلستان بنگاههای وصول مطالبات توسط «دفتر تجارت منصفانه» مجوز دهی و قانون گذاری می شوند.

این دفتر تمام قوانین و رهنمودهای لازم برای کارکرد بنگاههای وصول مطالبات را تهیه می نماید همچنین این گروه وظیفه لیست کردن تمام راههای غیرقانونی که در وصول مطالبات ممکن است مورد استفاده قرار گیرد را برعهده دارد.

این قوانین دارای اعتبار قانونی نمی باشند ولی بیانگر و تفسیر کنندهْ حیطه های مختلف یک قانون قابل اجرا در این زمینه می باشد. پیروی از این قوانین مشخص کنندهْ شایستگی برای دریافت گواهی نامه از دفتر تجارت منصفانه می باشد.

در ارائه بخشی از اقدامات غیر قانونی ارائه می گردد:
- نمایش غلط و بزرگ جلوه دادن از قدرت برخورد با بدهکاران
- تهدید غیر واقعی کردن به اقدام قانونی
- اذیت و آزار کردن بدهکار (به ستوه درآوردن)
- تقاضای مبلغ بیش از اندازه و اضافی
- سوء استفاده از نام اشخاص حقیقی و حقوقی و خود را جای آنها معرفی کردن.
- و مهمتر از همه ترساندن اعتبارگیرنده از اینکه پرونده های وی به دادگاه ارسال شده است درحالیکه این اتفاق نیافتاده باشد.

نکته قابل توجه در بنگاههای وصول مطالبات در انگلستان این است که نباید آنها را با (Bailiffs) ضابطان قضائی که از طرف دادگاه منصوب شده اند اشتباه گرفته شوند.

ضابطان قضائی(bailiff): این ماموران ضابطان دستگاه قضائی و دادگاه می باشند.این ماموران دارای درجاتی از اختیارات می باشند که در راستای اجرای حکم دادگاه از آن استفاده می کنند.

ضابطان معتبر:
این دسته از ضابطان که در کشور انگلستان مورد استفاده قرار می گیرند گروهی می باشند که توسط شرکتهای خصوصی استخدام می شوند و دارای گواهینامه معتبر و اعتبارنامه از دادگاههای قضائی می باشند.وظیفه اصلی این افراد جمع آوری و وصول بدهیهای معوق،مالیاتهای افراد و از همه مهمتر مطالبات معوق می باشد.

این گواهی نامه است که فقط و فقط به افراد دارای آن این اجازه را می دهد که این اقدامات را انجام دهند.


بنگاههای وصول مطالبات و (bailiffs) (بایلیفها):
هنگامیکه اعتباردهنده بر علیه (بدهکار) در دادگاه شکایت می کند و قاضی حکم به پرداخت بدهی توسط بدهکاررا صادر می نماید، اگر باز بدهکار اقدام به پرداخت بدهی نکند در این هنگام اعتباردهنده دوباره به دادگاه مراجعه می نماید و از دادگاه تقاضای«حکم لازم الاجراء» می کند.در این مرحله قاضی اجرای حکم را به ضابطان قضایی(bailiff) واگذار میکند.

حال با توجه به بررسی روند مراحل وصول مطالبات در کشور انگلستان به بررسی نمونه ای از این شرکتها می پردازیم.

شرکت وصول مطالباتCCI Legal
CCI Legal مخفف لغت” “complete solution legal به معنی «تمام راههای قانونی» می باشد.

این شرکت با سابقه بیست سال سابقه درخدمات وصول مطالبات یکی از پیشتازان این عرصه در کشور انگلستان و حتی در سطح بین المللی می باشد.این شرکت با فعالیت درتمام بخش ها و با بهره گیری از تمام روشها و تکنیکها در وصول مطالبات، تلاش فراوانی برای وصول بیشترین حجم بدهی با قانونی ترین راه حل های ممکن در زمینه بدهی های شخصی افراد و بدهیهای تجاری اقدام می کند.

وصول گران این شرکت افراد با مهارت بالا، آموزش دیده در این زمینه و بسیار با تکنیک در زمینه وصول می باشند.دید و شعار این شرکت این جمله است:

«اگر بدهی قابلیت وصول را داشته باشد ما آن را وصول خواهیم کرد.»

«وصول مطالبات در سطح بین المللی»
این شرکت از شرکتهای پیشرو در عرصة وصول مطالبات در سطح بین المللی می باشد.

به عنوان یکی از اعضاء گروه ۸ کشور صنعتی این شرکت دارای دفاتر وصول مطالبه در پیش از ۸۰ کشور دنیا می باشد.
تأثیر پذیری و شناخت از فرهنگ و زبان دیگر ملل و کشور ها امکان پیگیری، وصول و حتی دعوی قضائی را در دیگر کشورها به این شرکت می دهد.

وصول اعتبارات بازرگانی و تجاری
از سرویس های شرکت CCI جمع آوری و وصول مطالبات بازرگانی و تجاری معوق برای بیش از ۲۰ سال می باشد. مشتریهای این شرکت از کمپانیهای غول پیکر بین المللی با حجم مبادلات بسیار بالا تا شرکتهای کوچک و تاجران میباشند.

(این مشتریها از هراندازه و نوعی که هستند دریک چیز دارای اشتراک می باشند و آن نقطه اشتراک میل این شرکتها برای وصول مطالبات معوقه شان)
همه این مشتریها برای رسیدن به این نقطه اشتراک به CCI تکیه کرده اند.

بدیهی های معوق تجهیزات پزشکی
یکی از تخصص های ویژه این شرکت توجه و اهمیت خاص به مطالبات معوق در زمینه وام ها و تجهیزات پزشکی می باشدCCI طرف قرارداد با بسیاری از بیمارستانها در انگلستان می باشد.

«خط مشی ء شرکت»:
وصول مطالبات در انگلیس و خدمات تعقیب و پیگیری بدهی به این صورت می باشد که شرکت در ازاء وصول بدهی، مبلغ قرارداد با اعتباردهنده را دریافت می کند، در غیر این صورت تا مادامیکه این شرکت وصولی نداشته باشد نمی تواند حق الزحمه ای دریافت کند.

تجربه گسترده این شرکت و وجود دفاتر بین المللی در کشورهای مختلف دنیا سبب شده است تا این شرکت به عنوان یکی از مهمترین و موفقترین شرکتهای وصول مطالبات در کشور انگلیس شناخته شود.

کیفیت های استاندارد:
این شرکت موفق به اخذ گواهینامه توسط انجمن های CSA و۹۰۰۱ UKAS ISO و ACA شده است که در زیر به اختصار آنها را معرفی خواهیم کرد.

Credit service Association : CSA : " انجمن سرویسهای اعتباری"
این انجمن حدود ۱۰۰ سال پیش به منظور قاعده مندکردن فعالیت موسسات خدمات اعتباری تأسیس گردید. تمام اعضاء این انجمن موظف به برخورد برطبق آئین نامة این انجمن می باشند.

عمل به آئین نامة انجمن به منزلة محکی برای اعظاء برای باقی ماندن عضویت شان دراین انجمن می باشد.
عضویت در این انجمن، شرکت را از لحاظ استانداردهای پذیرفته شده و رفتار حرفه ای گارانتی می کند.

GCS بزرگترین شبکه جهانی می باشد که در آن بنگاههای وصول مطالبات دورهم جمع شده اند.این گروه بیش از ۳۰۰۰ عضو در ۸۰ کشور دنیا از سرتاسر دنیا دارد.شرکت Legal CCI شریک این شرکت در بریتانیا می باشد.

روند وصول مطالبات در انگلستان
به طور کل و با مطالعات انجام شده روی شرکت های وصول مطالبات و سیستم مطالبات معوق در بریتانیا به این نکته پی می بریم که هنگامی که هر اعتبار دهنده با مطالبات معوق روبرو می شود همواره ۳ مرحله به عنوان راه حل برای وصول مطالبات معوقش وجود دارد:

انتخاب کردن یک شرکت وصول مطالبات و مراجعه به آن

مراجعه به دادگاه و اقامه ی دعوی علیه بدهکار
مراجعه به ضابطین قضایی(bailiff) شخصی که معمولاً به صورت گرفتن کمیسیون کار می کند.
بر اساس تجربه اکثر بدهی ها توسط اقدامات اولیه که همان تماس های تلفنی و نامه های درخواست بدهی که بوسیله شرکت های وصول مطالبات برای بدهکاران فرستاده می شود، وصول می شود مگر اینکه یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد:
بدهکاران معمولاً منتظر می مانند تا ببینند اقدام جدی و قدم بعدی اعتباردهنده در وصول بدهی چه می باشد.

به محض اینکه اعتباردهنده یک شرکت وصول مطالبات را جهت وصول استخدام می کند، بدهکار متوجه می شود که اعتباردهنده نسبت به وصول بدهی خود جدی می باشد و بدهکاران باید اقدام جدی در جهت پرداخت بدهی خود انجام دهند.

اهرم ها برای وصول مطالبات بسته به افراد بدهکار مختلف با هم تفاوت می کنند و هر بدهکار نیازمند نوع برخورد خاصی می باشد. اما روش رایج برای تمام بدهکاران، تماس تلفنی و مکاتبات می باشد.

اگر مشکل بدهی با به کارگرفتن این هقدامات حل نشود و یا اینکه هیچ پاسخی از سوی بدهکار دریافت نشود نوبت به اقدام بعدی از سوی اعتباردهنده یعنی مرحله "اقدمات قانونی" می باشد.

«اقدامات قانونی»
بررسی نشان می دهد بیش از ۸۰% از دعاوی حقوقی در همان دادگاههای محلی می شود.

اکثر موارد بدهی که به دادگاه ارسال می شود دارای یک سیر قانونی ساده و پیش پا افتاده می باشند و نیازی به پرداخت هزینه و استخدام وکیل برای پروندها نمی باشد.

«اهرم های اعمال زور»

ضابطان قضائی (bailiffs)
با توجه به تعریف و بررسی ضابطان قضائی که به آن پرداختیم، انواع مختلفی از ضابطان در این کشور وجود دارد و بسته به نوع آنها، هرکدام از قدرت و اهرمهای ویژه ای برخوردار می باشند اعتباردهنده با توجه به نوع بدهی باید نوع خاص از ضابطان را استخدام کند. همچنین انتخاب ضابط به نوع دادگاهی که پرونده های بدهی در آن بررسی شده است بستگی دارد.

«توقیف اموال»
اگرهیچکدام از روشها و اهرمها برای وصول مطالبات بر بدهکار اثری نداشت و بدهکار اقدام به پرداخت بدهی خویش نکرد، اعتباردهنده می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست حکم توقیف اموال و دارایی های به مقدار بدهی خویش نماید.

بررسیها نشان داده این روش در مورد افرادیکه دارایی های زیادی دارند ولی مبادرت به پرداخت بدهی هایشان نمی کنند بسیار موثر بوده است.

رویکرد

(شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۸:۴۰
موسی فریدی
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ Iran
5
0
0

با آرزوی موفقیت روزا فزون برای شما دست اندر کاران عزیز


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها