شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۰۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

محصولات لبنی بیشترین سهم دریافت سیب سلامت را دارند

دکتر هدایت حسینی گفت: بر این اساس سازمان غذا و دارو 36 محصول جدید را موفق به دریافت نشان ایمنی و سیب سلامت می‌داند که بیشتر این محصولات را فرآورده‌های لبنی تشکیل می‌دهند.

دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو در برنامه اعطای نشان ایمنی به محصولات برتر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سازمان غذا و دارو نشان ایمنی سلامت را به واحدهایی که از حداقل‌های استاندارد عبور کرده‌اند و به سمت حداکثر‌های استاندارد گام برداشته‌اند اعطا می‌شود.

وی اظهار داشت: شاخص‌های انتخاب محصولات برای دریافت نشان سیب سلامت به حداقل رساندن نمک، به حداقل‌رساندن افزودنی‌های سنتتیک، کاهش اسید چرب ترانس، کاهش آلاینده‌ها به کمتر از 50 درصد و تولید صنعتی و بهداشتی محصول است که این معیارها به ارائه محصولی سالم‌تر مردم کمک می‌کند.

حسینی ادامه داد: تا به حال 11 دوره اعطای نشان ایمنی سیب سلامت را داشته‌ایم که تا‌کنون 109 محصول موفق به دریافت این نشان شده‌اند و امسال نیز 36 محصول جدید نشان سیب سلامت دریافت می‌کنند که محصولات لبنی با دریافت 18 نشان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

*نقش وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه فقط 25 درصد است

دکتر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم گفت: 25 درصد تامین سلامت جامعه با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و 75 درصد دیگر نقش سازمان ها و ارگان‌ها است.

وی گفت: برای ارتقاء سواد سلامت مردم گام‌های موثری برداشته‌ شده اما نقش تعیین کننده تنها برعهده وزارت بهداشت نیست و مشارکت‌های میان بخشی و مشارکت‌های مردمی بسیار مهمتر است و باید به سمتی حرکت‌کنیم تا با ارتقاء سواد سلامت در جامعه بتوانیم افرادی سالم‌تر داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نمی‌توان نقش غذا را نادیده گرفت، تصریح کرد: ایمنی غذا از دو لحاظ قابل بررسی است.یکی نظر ایمن بودن و آری بودن از هر نوع آلاینده درماده غذایی و دوم سلامت و ایمنی از مرحله تولید تا رسیدن به سفره مردم است.
(شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها