چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۶۹۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال ۹۴ ابلاغ شد

هیئت وزیران قیمت خرید تضمینی بالغ بر ۲۴ حصول زراعی کشور را برای سال زراعی ۱۳۹۳ تعیین و معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران قیمت خرید تضمینی بالغ بر 24 حصول زراعی کشور را برای سال زراعی 1393 تعیین و معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرد.
متن این مصوبه که به تاریخ 20/1/1394 برای اجراء به دستگاههای ذی ربط ابلاغ شده به شرح زیر است:
 
1- قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی (زراعی) برای سال 1394-1393 به شرح جدول پیوست که به مهر دفتر هیئت دولت تأیید شده است، تعیین می‌شود.
 
2- علاوه بر ارقام مندرج در جدول پیوست، به تولیدکنندگان گندم، جو و اقلام علوفه‌ای و اساسی جایزه تولید اختصاص می‌یابد.
 
3- به ازای هر درصد شکستگی بیش از ده درصد (10%) برای برنج­های ندا و نعمت، آذر و صالح مبلغ هفتاد و نه (79) ریال و برای برنج­های سپیدرود، فجر، خزر، شیرودی و گوهر مبلغ نود و دو (92) ریال از نرخ­های مصوب کسر و به میزان شکستگی کمتر از ده درصد (10%) برای برنج‌های ندا و نعمت، آذر و صالح مبلغ یکصد و شانزده (116) ریال و برای برنج‌های فجر، خزر، شیرودی و گوهر مبلغ یکصد و بیست و سه (123) ریال به نرخ‌های مصوب اضافه می‌شود. حداکثر شکستگی قابل قبول پانزده درصد (15%) و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه هفت و نیم درصد (5/7%) است.
 
4- سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، در مورد سازمان‌های مسئول خرید، محدوده زمانی خرید، تأمین­کننده تنخواه، چگونگی ضمانت و بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تعیین هزینه‌های تبعی و محل تأمین زیان احتمالی خرید موضوع این تصویب‌نامه، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آنها نظارت می‌­نماید.
 
5- میزان آفت سن گندم و جدول قیمت دانه‌های روغنی بر حسب افت و رطوبت با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی تعیین می‌شود.
 
6- در قبال تحویل هر تن چغندرقند بیست (20) کیلوگرم تفاله خشک به نرخ هر کیلوگرم بیست (20) ریال و دو (2) کیلوگرم قند به نرخ هر کیلوگرم پانصد (500) ریال به عنوان جایزه تحویل می‌شود.
 
7- جدول خرید تضمینی گندم و گندم دوروم بر حسب افت مفید و غیرمفید برای سال زراعی 1394-1393 براساس محاسبه و پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تفاهم وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور ابلاغ می‌شود.
 
8- این تصویب­نامه جایگزین تصویب­نامه شماره 76784/ت51008هـ مورخ 7/7/1393 می­شود.
 
                   


                     قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی (زراعی) در سال (1394-1393)


 
- به ازای هر کیلو چغندر قند مبلغ (355) ریال هزینه حمل اضافه شده است.
 
- کشت پاییزه چغندرقند (150) ریال کمتر از قیمت تضمینی چغندرقند بهاره می‌باشد.
 
- قیمت ارقام مختلف پنبه وش در چارچوب این تصویب‌نامه توسط وزارت جهادکشاورزی تعیین و اعلام می‌شود.
 
- قیمت ارقام مشابه برنج در چارچوب این تصویب‌نامه توسط وزارت جهادکشاورزی تعیین و اعلام می‌شود.
(چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۱:۳۷
فریدون
۱۳۹۴/۰۲/۰۳ Iran
0
0
0

سلام ، متاسفانه جدول باز نمى شود


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها