چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۶۹۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

توزیع ویتامین دی در برخی مدارس/ روغن حاوی اسید ترانس بدترین نوع روغن

معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از توزیع مکمل ویتامین D (دی ) در برخی مدارس کشور خبر داد.

 دکتر علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در مراسم زنگ نمادین سلامت در مدرسه راضیه شکرابی شهرری اظهارداشت: مکمل های ویتامین D توسط 30 دانشگاه علم پزشکی در برخی مدارس کشور که از نظر این ویتامین دارای محرومیت هستند به صورت رایگان توزیع می شود.

سیاری در توضیح اظهاراتش گفت: ماهانه یک عدد قرص ویتامین D به مدت 9 ماه به دانش آموزان داده می شود.

وی در ادامه افزود: طرح مکمل یاری برای دانش آموزان سال هااست که آغاز شده است و هر نوجوانی در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان هفته ای دو عدد قرص آهن به مدت 12 تا 16 هفته مصرف می کنند.



**روغن های حاوی اسید ترانس سلامت مردم را تهدید می کند


معاون وزیر بهداشت در ادامه به ایمنی غذا اشاره کرد و گفت: غذاها باید عاری از مواد آلاینده، مواد شیمیایی ، فلزات سنگین و مواد بیولوژیک مانند انگل ، قارچ و سموم باشد. ضمن اینکه همه دست اندرکاران عرضه و تولید غذا باید مسوولیت ایمنی غذا را بپذیرند و دولت نیز باید نظارت کامل داشته باشد تا غذای سالم به دست مردم برسد.

وی همچنین به روغن های حاوی اسید ترانس اشاره کرد و گفت : این روغن ها سلامت مردم را تهدید می کند و بدترین روغن هم روغنی است که اسید ترانس داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت ، اظهارداشت: 90 درصد روغن ها، وارداتی است که به صورت مایع وارد می شوند و سپس آن ها را هیدروژنه می کنند که این کار موجب تشکیل اسید ترانس در روغن می شود.

وی تصریح کرد: میزان اسید ترانس در روغن های مصرف شده در قنادی ها و رستوران ها بالا است پس نباید شیرینی زیاد مصرف شود. ضمن اینکه شیرینی علاوه بر داشتن چربی و روغن به دندان ها نیز آسیب می رساند.

یکم تا هفتم اردیبهشت تحت عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

 

ایرنا

(چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها