چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۹۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سبزی علت احتمالی ابتلاء به بیماری مشکوک در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از یکسری بررسی‌ها، سبزی‌های خوردن علت احتمالی بروز این بیماری در استان و استان‌های هم‌جوار تشخیص داده شد.

دکتر «مرتضی هاشم‌زاده»، با اشاره به مراجعات هم‌زمان مردم به اورژانس با علائم گوارشی هم‌چون اسهال طی دو روز گذشته، اظهار کرد: هم‌اکنون 55 نفر در شهرکرد، 15 نفر در لردگان، دو نفر در بروجن و یک نفر در اردل و در مجموع 73 نفر در بیمارستان‌های استان به همین علت بستری هستند.

وی با تأکید بر این‌که علت‌شناسی عامل بروز این بیماری از همان ساعت‌های نخست در استان آغاز شد، گفت: پس از بررسی‌ها، سبزی‌های خوردنی علت احتمالی بروز این بیماری در استان و استان‌های همجوار تشخیص داده شد.

هاشم‌زاده در رابطه با آب استان نیز گفت: شایعه‌سازی در ارتباط با آلوده بودن آب استان که توسط برخی رسانه‌ها و افراد بیماردل در میان مردم انجام شد موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی شدید مردم شد.

وی با تأکید بر این‌که آب استان هیچ‌ آلودگی ندارد، خاطرنشان کرد: آب استان در چهارنقطه آزمایش شد و هیچ‌ مورد مشکوکی یافت نشد، بنابراین آب استان همانند گذشته سالم‌ترین آب کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس‌های استان برای پذیرش بیماران مبتلا به بیماری گوارشی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه چیز در استان تحت کنترل نیروی درمانی و پزشکی است و جای نگرانی نیست.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها