سه شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۳
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۵۶۹۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

برچسب اطلاعات بر روی فرآورده غذایی الزامی است

کارشناس آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران به الصاق برچسب اطلاعات بر روی فرآورده غذایی تاکید کرد و آن را از الزامات برشمرد.

محبوبه شانشین روز سه شنبه در همایش هفته سلامت با محوریت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره گفت: برچسب های روی فرآورده های غذایی ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده و انتقال دهنده اطلاعات هستند که تولید کننده ملزم به ثبت این اطلاعات است و مصرف کننده نیز باید به اطلاعات درج شده توجه کند.

شانشین اظهار داشت: نام و نام تجاری، وزن، شرایط نگهداری، مواد تشکیل دهنده، شماره پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا باید روی فرآورده ثبت شده باشد.

وی ادامه داد: در مورد برخی فرآورده های غذایی همچون آبمیوه ، شیر یا سوسیس و کالباس درصد استفاده از آب میوه، چربی شیر یا میزان گوشت استفاده شده در سوسیس و کالباس باید درج شده باشد.

وی در مورد شماره پروانه ساخت تصریح کرد: شماره پروانه ساخت ، دو رقم است که یک اعشار به همراه یک عدد پنج رقمی می آید؛ این رقم بیشتر یا کمتر باشد پروانه ساخت صحیح نیست.

کارشناس آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برخی فرآورده ها شرایط نگهداری دارند گفت: در برخی فرآورده ها را نمی توان مشخص کرد که تا چه حد زمان ماندگاری دارد و به همین دلیل روی آن فرآورده قید می شود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده شود.

وی ادامه داد: برخی فرآورده ها، سن مصرف و برخی دیگر نیز الزامات و توصیه های بهداشتی دارند، مثلا در تن ماهی یا کنسروها نوشته شده است ، 20 دقیقه جوشانده و سپس مصرف شود.

شانشین به ثبت آرم سازمان غذا و دارو بر روی فرآورده های تولید نیز تاکید کرد.ضمن اینکه داشتن اطلاعات از فرآورده غذایی ، ما را در داشتن یک جامعه سالم کمک می کند.

همایش یک روزه هفته سلامت با محوریت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

 

ایرنا

(سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها