سه شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۷
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۶۹۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج وارداتی باید کد رهگیری داشته باشد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف اصلی امنیت غذایی از مزرعه تا سفره، ردیابی محصولات غذایی است، گفت: برنج های وارداتی باید کد رهگیری داشته باشند.

منان حاجی محمودی روز سه شنبه در حاشیه همایش هفته سلامت(اول تا هفتم اردیبهشت) با محوریت «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» در جمع خبرنگاران افزود: ردیابی محصول غذایی یعنی اینکه فرآورده ای که به دست مصرف کننده می رسد، چرخه ایمنی را طی کرده باشد.

وی ادامه داد: وقتی محصولی را از سطح عرضه خریداری می کنیم، در صورت وجود تقلب یا عدم کیفیت می توانیم آن را ردیابی کرده و متوجه شویم که کجای زنجیره این مواد غذایی ایراد داشته است.

حاجی محمودی خاطرنشان کرد: به همین علت تاکید بر روی ردیابی ماده غذایی در همه کشورها وجود دارد و چندی است که در ایران نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: از این رو برنج های وارداتی حتما باید کد رهگیری داشته باشند تا قابل ردیابی باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این امر در محصولات صادراتی نیز اتفاق می افتد، گفت: محصولات غذایی که از امنیت ویژه برخوردارند و صادر می شوند، ردیابی روی آن محصولات انجام می شود.

حاجی محمودی با اشاره به شعار بهداشت امسال مبنی بر ایمنی مواد غذایی اظهار داشت: فقط با ارگان های نظارتی نمی توان ایمنی مواد غذایی را تنظیم کرد بلکه همه افراد جامعه با انتخاب غذای سالم باعث می شوند تولیدکنندگان، محصولاتی با کیفیت بهتر تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با تجهیزات خوبی که دارد جزو دانشگاه های پیشتاز در کنترل مواد غذایی است و ماهانه 400 تا 500 نمونه محصولات غذایی در آزمایشگاه های این دانشگاه آزمایش می شوند.

 

ایرنا

(سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها