سه شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۶۹۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

حذف صبحانه ازبرنامه غذایی تبعات جبران ناپذیر دارد

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه صبحانه مهمترین وعده غذایی است، نسبت به تبعات حذف آن از برنامه غذایی شهروندان هشدار داد.

هدایت حسینی روز سه شنبه همزمان با آغاز هفته سلامت اول تا هفتم اردیبهشت ماه در دومین همایش صبحانه سالم که در بوستان تهرانی برگزار شد ، با اعلام اینکه نخوردن صبحانه آسیب جدی به سلامت فرد وارد می کند، افزود: خوردن صبحانه علاوه بر تامین انرژی روزانه ، باعث نشاط و شادابی فرد می شود.

وی با تاکید براینکه خوردن صبحانه برای افراد از جمله کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: خانواده ها باید صبحانه خوردن فرزندانشان را جدی بگیرند.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در ادامه به ویژگی های صبحانه سالم اشاره کرد و اظهار داشت: شیر و لبنیات باید در وعده صبحانه باشد. ضمن اینکه غلات نیز یکی از مواد غذایی مورد نیاز در صبحانه است.

حسینی از نان، پنیر و گردو به عنوان بهترین صبحانه نام برد که همه نیازهای بدن را تامین می کند.

حسینی با اعلام اینکه الگوی صبحانه سالم را برای دانش آموزان تدارک دیده ایم، افزود: تنوع در مواد غذایی خیلی مهم است و از سیب به عنوان یک وعده خوراکی در صبح می توان نام برد.

در ادامه این مراسم حسین رستگار مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، به مضرات چیپس و پفک و خوراکی های ناسالم اشاره کرد و خطاب به مادرانی که در این مراسم حضور داشتند، گفت: خوردن چیپس و پفک در کودکی، باعث می شود که فرزندانتان در بزرگسالی دچار فشارخون و بیماری های قلبی و عروقی شوند.

رستگار افزود: باید بچه ها را به خوردن صبحانه سالم و مقوی عادت بدهیم.

دومین همایش صبحانه سالم سازمان غذا و دارو با شعار صبحانه سالم ، تندرستی ، شادابی در بوستان تهرانی واقع در جنوب غرب تهران برگزار شد.

 

ایرنا

(سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها