سه شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۹۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آخرین وضعیت طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه هنوز اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی آغاز نشده است، گفت: این طرح در مراحل نهایی تصویب قرار دارد.

یحیی ابطالی در مورد طرح ارتقای سلامت ۱۰ گروه محصولات  کشاورزی که قرار بود اجرای آن در سال‌جاری آغاز شود، اظهارداشت: متاسفانه هنوز اجرای این طرح آغاز نشده و طرح در مراحل نهایی تصویب قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت به جد پیگیر این مساله هستند، گفت:طرح مذکور با امضای وزیر جهادکشاورزی به وزارت بهداشت فرستاده شده اما هنوز در آنجا به تایید نهایی نرسیده است ضمن اینکه قرار است برای اجرای این طرح از یارانه سلامت استفاده شود بنابراین باید مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار بگیرد.

ابطالی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد وظایف اجرای طرح مذکور بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: همچنین ۴۰ درصد وظایف بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و ۲۰ درصد نیز بر عهده موسسات پژوهشی، استاندارد و غیره است و چون چندین دستگاه در این امر دخیل‌اند باید موافقت همه آنها اخذ شود.

این مقام مسئول در مورد اینکه کد ۱۶ رقمی تولید محصول سالم، برای ۱۰ گروه محصولی که ۲۰ محصول را شامل می‌شود قرار بوده در سطح وسیعی از کشور رخ دهد، اضافه کرد: ما این کد ۱۶ رقمی را برای بسیاری از محصولات داریم اما نه برای همه آنها ضمن اینکه وزارت بهداشت باید مباحث مربوط به پیگیری و ارزیابی کد ۱۶ رقمی را انجام دهد و فراگیر شدن این مساله نیز در اجرای طرح یاد شده اتفاق می‌افتد.

به گفته وی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده اجرای طرح ارتقای سلامت ۱۰ گروه محصولات کشاورزی حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 در خرداد ماه سال‌گذشته بر حسب دستور ریاست جمهوری به دو وزیر بهداشت و جهاد کشاوزی، موضوع ارتقای سلامت محصولات کشاوزی مطرح شد و از آن زمان دو وزات‌خانه با کار مشترک و مداوم طرحی را در قالب طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی تدوین کردند که قرار بود اجرای این طرح از سال ۹۴ آغاز ‌شود.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها