سه شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۶۹۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف غذاهای سرخ کردنی ممنوع

یک کارشناس تغذیه گفت: غذاهای سرخ کردنی برای سلامت افراد بسیار مضر است.

آرزو کاوه‌ای ظهار کرد: آب‌پز و بخارپز کردن غذاها بسیار مفیدتر از سرخ کردن آنهاست و تابه‌های بدون روغن نیز روشی مناسب برای طبخ غذاها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حرارت بالا در عمل سرخ کردن مواد غذایی موجب تولید نوعی مواد مضر می‌شود که با از دست دادن خواص مواد غذایی همراه است.

وی با بیان اینکه ویتامین C بر اثر حرارت زیاد به سرعت از بین می‌رود، تصریح کرد: بخارپز کردن مواد غذایی باعث حفظ تمام خواص آن می‌شود.

کاوه‌ای با بیان اینکه سرخ کردن مواد غذایی از نظر حفظ ارزش غذایی روش نامناسبی است، اضافه کرد: بهتر است در صورت تمایل به سرخ کردن مواد غذایی از روغن‌های مخصوص سرخ کردنی استفاده کرد چراکه ترکیبات روغن‌های مخصوص سرخ کردنی نسبت به حرارت مقاوم‌تر است.

این کارشناس تغذیه در خصوص استفاده از روغن‌های سرخ کردنی توصیه کرد: روغن کنجد نسبت به حرارت مقاوم است اما چون به تازگی وارد بازار شده و قیمتش بالاست برای سرخ کردن توصیه نمی‌شود همچنین روغن زیتون اصلا مناسب سرخ کردن نیست.

کاوه‌ای در پایان گفت: استفاده از روغن حیوانی هم موجب افزایش چربی و کلسترول خون می‌شود و تنها مزیت روغن حیوانی نسبت به روغن نباتی این است که روغن نباتی ابتدا مایع بوده که طی مراحلی تبدیل به جامد شده که این عمل موجب ایجاد اسیدهای چرب ترانس در روغن جامد می‌شود که بسیار مضر است.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها