سه شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۶۹۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

آینده سازی دانش آموزان در گرو داشتن جسم سالم است

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان امیدیه گفت: دانش آموزان برای اینکه بتوانند با توان لازم امور کشور را در دست بگیرند باید تغذیه و به تبع آن جسم سالم داشته باشند.

محمدرضا چمن نژادیان صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که همزمان با آغاز هفته سلامت و با حضور مسئولان شهرستان امیدیه در دبیرستان دخترانه شهید نوذری برگزار شد، به صورت نمادین زنگ مدرسه نواخته و برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس و شهرستان امیدیه برگزار شد.

وی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار کرد: تغذیه یکی از مهمترین مسائل عصر حاضر است که با توجه به رشد جمعیت و استفاده از تکنولوژی های روز، می بایست به نکات مهمی از جمله استفاده از مواد طبیعی و سالم و همچنین جلوگیری از پرخوری توجه ویژه‌ای کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان امیدیه ادامه داد: آینده این کشور در دستان شما دانش آموزان است و برای اینکه بتوانید با توان لازم امورات کشور را در دست بگیرید، ابتدا باید جسم سالمی داشته باشید که این امر با تغذیه سالم حاصل می شود.

چمن نژادیان در پایان گفت: از مسئولان، اولیاء و مربیان، دست اندرکاران امر بهداشت و سلامت و مواد ذراعی می خواهم با فرهنگ سازی در بحث تغذیه سالم، جامعه‌ای سالم و با نشاطی را فراهم سازند.

در ادامه امین رفیعی سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان امیدیه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب اظهار کرد: با توجه به شعار سال که از سوی سازمان جهانی بهداشت به نام امنیت غذایی از «مزرعه تا سفره» نامیده شده و از سوی دیگر با توجه به منویات مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان، زحمات و تمهیدات گسترده‌ای در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه به ویژه در بحث تغذیه انجام پذیرفته و در حال اجراست.

وی بیان کرد: از سوی دستگاههای اجرایی همچون بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی که از متولیان امر تغذیه هستند نظارت ‌های مداوم و گسترده‌ ای صورت می پذیرد اما توجه شهروندان نیز در بحث تغذیه و جلوگیری از افراط و تفریط در مصرف مواد غذایی را سرلوحه کار خود قرار دهند و مدیریت شده تغذیه کنند.

 

مهر

(سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها