دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۹۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فقط گوشت‌های ممهور به مهر دامپزشکی را بخرید

معاون سازمان دامپزشکی کشورگفت: مردم فقط گوشت‌هایی که ممهور به مهر سازمان دامپزشکی است را بخرند و مصرف‌ کنند.

مسعود هاشم‌زاده، امروز - دوشنبه - درمراسم افتتاح نظام دامپزشکی البرز گفت:‌ طی چند وقت اخیر شاهد انتشار اخباری درخصوص واردات گوشت‌های آلوده بوفالو به ایران بوده‌ایم.

وی افزود: آلودگی این گوشت‌ها به هیچ وجه صحت نداشته و شایعه است و مردم نباید در این خصوص کوچکترین شکی به سازمان دامپزشکی داشته باشند.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی با حساسیت زیاد و نظارت دقیق گوشت‌های وارداتی به کشور را بازرسی و آزمایش می‌کند و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک از توزیع محموله جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: سلامت مردم در اولویت اهداف سازمان دامپزشکی است؛ بنابراین مردم باید به مهر این سازمان اعتماد داشته باشند و فرآورده‌هایی که این مهر روی آنها درج شده را با اطمینان مصرف کنند.

این مسئول درادامه صحبت های خود به برخی از وظایف سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: کنترل بیماری‌ها دامی و بهداشت دامداری‌ها از مهم‌ترین وظایفی است که این سازمان بخوبی آن را انجام می‌دهد.

هاشم‌زاده یادآور شد: بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان به نظارت بر سلامت و بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی معطوف شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان به نظارت بر سلامت و بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی معطوف شده است.

هاشم‌زاده تصریح کرد: علاوه بر این خدمات پیشگیرانه این سازمان برای جلوگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های مختلف باعث توسعه مراکز دام و جلوگیری از ضایعات در دامداری‌ها و درنهایت افزایش سطح سلامت مردم می‌شود.

این مسئول در پایان به تلاش برای واگذاری بخشی از خدمات سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی و نظام دامپزشکی اشاره کرد و گفت: بدون شک با واگذاری بخش عمده‌ای از خدمات این سازمان به بخش خصوصی شاهد بهبود کمی و کیفی خدمات‌رسانی دراین بخش خواهیم بود.

 

ایسنا

(دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۷:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها