دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۶۹۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

رتبه بندی نانوایی‌ها قدم رو به جلویی است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه‌بندی نانوایی‌ها، آن را قدمی رو به جلو ارزیابی و تأکید کرد: کیفیت نان خواسته منطقی مصرف کنندگان است.

سیدراضی نوری ، عنوان کرد: یکی از مسائل مربوط به نان کیفیت پایین آن است که باعث افزایش ضایعات نان می‌شود، اگر وزارت جهاد کشاورزی وقت بیشتری روی نظارت بر کیفیت نان بگذارد و مجموعه‌ای را مأمور نظارت بر آن کند جلوی این همه ضایعات گرفته می‌شود.

او پیشنهاد داد: همان‌طور که قرار است سیاست‌های تشویقی برای نانوایی‌هایی که کیفیت را رعایت می‌کنند در نظر گرفته شود، مجموعه‌هایی هم که در پخت و پز نان کوتاهی می‌کنند و باعث می‌شوند کیفیت نان پایین بیاید مورد برخورد قرار بگیرند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی چنین قدمی را بردارد مطمئناً با تشویق و همراهی مردم و مجلس مواجه می‌شود.

نوری همچنین گفت: در سال‌های اخیر بیشترین مبلغی که به عنوان ارز از کشور خارج می‌شود برای تأمین گندم است که بخش زیادی از این گندم برای مصرف نان استفاده می‌شود، در نتیجه اگر کیفیت نان بالا برود و دورریز نان کاهش پیدا کند ارز کمتری از کشور خارج می‌شود.

او اضافه کرد: به علاوه افزودن برخی مواد مثل جوش شیرین به نان باعث انتقال بسیاری از بیماری‌ها به مصرف ‌کننده می‌شود و اگر این مسأله کنترل شود علاوه بر تأثیر مثبت سلامت مردم شاهد خواهیم بود نانواهایی ها با حساسیت بیشتری نان بپزند.

 

ایسنا

(دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها