دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۶۹۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

استفاده از غذای سالم سلامت جامعه را تضمین می‌کند

رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه، سالم یا ناسالم بودن غذا را از مهمترین فاکتورها در بروز یا پیشگیری از بیماری‌ها دانست و تاکید کرد: غذای سالم، سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

دکتر یحیی پاسدار ، در خصوص شعار امسال سازمان جهانی بهداشت مبنی بر«غذای سالم، از مزرعه تا سفره» و چگونگی تحقق آن گفت: شعار امسال  یک شعار به جا و خوب است و امیدواریم که در عرصه تولید و توزیع غذای کشور، سلامت غذا را بیش از قبل برقرار کنیم.

وی غذا را یکی از مهمترین عوامل بروز بیماری ها و حتی پیشگیری و درمان بیماری ها دانست و افزود: بروز یا عدم بروز بسیاری از بیماری ها با سالم و ناسالم بودن غذا مرتبط است.

رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه، تصریح کرد: استفاده از غذای سالم از مزرعه تا سفره می تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

پاسدار، در پاسخ به اینکه سلامت مواد غذایی در مزرعه چگونه محقق می‌شود، گفت: کاشت مناسب مواد غذایی با رعایت مواردی چون عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و جایگزین کردن آفت کش های طبیعی و استفاده از روش های ارگانیک می‌تواند در سلامت محصولات غذایی تولید شده در مزارع بسیار موثر باشد.

وی، باقیمانده سموم و آلاینده های ناشی از استفاده کودهای شیمیایی در موارد غذایی را از موارد مخرب در سلامت آنها دانست که در پی آن سلامت جامعه نیز به خطر می‌افتد، لذا هر چه سلامت محصولات غذایی تولید شده بیشتر باشد سلامت جامعه نیز بیشتر و تضمین شده خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه سلامت و جشنواره غذای سالم

پاسدار از آغاز نمایشگاه سلامت و جشنواره غذای سالم خبرداد و گفت: این نمایشگاه از فردا یکم اردیبهشت آغاز و تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد و در آن غرفه هایی در خصوص راهنمایی برای داشتن سفره های سلامت و هم‌چنین تولیدات غذایی در بخش کشاورزی در این نمایشگاه وجود دارد.

رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه،از نمایش توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی در این نمایشگاه خبرداد و ابراز امیدواری کرد برگزاری این نمایشگاه و جشنواره غذای سالم در تولید و عرضه غذای سالم از مزرعه تا سفره موثرباشد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت در محل پارک شاهد برگزار و صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصرها از ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید مردم و علاقه مندان است.

 

مهر

(دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها