دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۶۹۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

آخرین شنیده‌ها از انتخاب رئیس جدید اتاق تهران/چه گزینه‌هایی در فکر کرسی‌های هیات رئیسه‌اند؟

در حالی که قرار است روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه انتخابات هیات رئیسه اتاق تهران برگزار شود، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ریاست اتاق تهران به نظر می‌رسد مسعود خوانساری باشد.

 قرار است شنبه هفته آینده هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران اولین جلسه خود را برگزار کرده و در آن هیات رئیسه چهار سال آینده اتاق بازرگانی تهران انتخاب شوند.

پدرام سلطانی، یکی از اعضای گروه «ائتلاف برای فردا» که بیشترین کرسی را نسبت به سایر گروه‌ها در اتاق تهران کسب کرده‌اند و خود یکی از کاندیداهای هیات رئیسه اتاق تهران است در گفت‌وگو با اقتصادنیوز گفت: در حال رایزنی برای تعیین هیات رئیسه اتاق تهران هستیم. مذاکرات خود را آغاز کرده‌ایم. برای اتاق ایران نیز با سایر افراد و گروه‌های ذی‌نفع اتاق در دولت، اتاق‌های شهرستان‌ها و اعضا گروه ائتلاف که رای نیاورده‌اند، مذاکراتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در انتخاب هیات رئیسه اتاق‌های تهران و ایران می‌خواهیم با حساسیت جلو برویم. باید نفراتی از بین ما انتخاب شوند که یک تیم مکمل باشند. تیمی باشند که از حیث قابلیت‌ها هم‌افزایی داشته باشند. این ترکیب باید حداکثر مهارت‌های لازم را داشته باشند. یعنی گروه‌ها و سناریوهای مختلف را کنار هم می‌بینیم، نقاط قوت و ضعف آن ترکیب را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم به ترکیب بهینه برسیم.

سلطانی با بیان این که احتمالاً تعدادی از دوستان ما در اتاق ایران هم باید انجام وظیفه کنند،تصریح کرد: به آنها هم نگاهی داریم و مد نظر داریم چگونه تقسیم کنیم که هم ظرفیت‌های خوبی در اتاق تهران داشته باشیم و هم نفرات موثری در هیات رئیسه اتاق ایران داشته باشیم و آن ضعف‌هایی را که در تعامل اتاق تهران و شهرستان‌ها وجود دارد از این طریق بتوانیم اصلاح کنیم.

این عضو هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران و ایران تصریح کرد: اصولی را هم برای خودمان تعریف کرده‌ایم، برای هرکسی که می‌خواهد نامزد هیات رئیسه اتاق تهران و سپس ایران شود اصولی مشخص کرده‌ایم. این اصول شامل این موارد است؛ اولاً افراد حتماً باید نگاه ملی داشته باشند و دنبال نگاه و اتفاقات شخصی و حتی صنفی نباشند، دوما اینکه نفع ملی و پس از آن نفع بخش خصوصی باید از اولویت‌های اعضای هیات رئیسه باشد. از اعضایی که کاندیدای حضور در هیات رئیسه هستند تقاضا کردیم اهداف و برنامه‌هایی را که «ائتلاف برای فردا» مشخص کرده است دوباره مطالعه کرده و خود را آماده دنبال کردن همان برنامه‌ها و اهداف کنند. پس اعضای هیات رئیسه مدنظر ما باید در چارچوب این برنامه حرکت کنند.

وی با تاکید بر این که موضوع دیگر این است که هیات رئیسه اتاق تهران وقت کافی را برای حضور در اتاق داشته باشند، اظهار کرد: این افراد باید برنامه‌هایشان را بالا و پایین کنند و حتماً باید بخشی از کارهایشان را به سایر همکاران‌شان واگذار کنند که بتوانند برای اتاق وقت آزاد بگذارند. از جمله این کارها اینکه خواستیم هیات مدیره بیش از یک تشکل نباشند و اگر بیشتر از آن هستند، باید تعهد بدهند که در مدت سه ماه آن را واگذار کنند. این تصمیم هم برای آزاد کردن وقت است و هم برای نشان دادن تعهد ما به اصولی که تعریف کرده‌ایم.

در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از این است که در این دوره یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران در دوره هفتم کاندیدای هیات رئیسه اتاق تهران نخواهد شد و شاید خود را برای حضور در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران آماده کند. در همین حال برخی شنیده‌ها هم حاکی از این است که مسعود خوانساری  کاندیدای اصلی ریاست اتاق تهران است. همچنین بر اساس گمانه زنی‌ها پدرام سلطانی، حامد واحدی، محمدرضا انصاری، علاء میر محمد صادقی، محمدرضا بهرامن، فریال مستوفی یا فاطمه مقیمی نیز ممکن است از کاندیداهای هیات رئیسه اتاق تهران باشند.

 

اقتصاد نیوز

(دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۱:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها