یکشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۸۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کمبود قهوه در بازارهای جهانی

آمارهای منتشر شده توسط سازمان‌ بین‌المللی قهوه نشان می‌دهد تولید جهانی قهوه در سال جاری حدود 7.4 میلیون کیسه (444 هزار تن) کمتر از تقاضا خواهد بود.

به نقل از اگری مانی، بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی قهوه تقاضای قهوه جهانی رشد داشته و بالاترین سطح خود رسیده است این در حالی است که تولید آن برای دومین سال پیاپی با کاهش مواجه بوده است. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تولید جهانی قهوه رقمی در حدود 7.4 میلیون کیسه* کمتر از تقاضا خواهد بود.  
 
ICO در آخرین محاسبات خود، میزان مصرف جهانی قهوه در هر سال را 149 میلیون و 270 هزار کیسه تخمین زده است. با احتساب 141.85 میلیون کیسه پیش‌بینی تولید قهوه جهان طی سال زراعی 15-2014  که نسبت به سال گذشته رقمی در حدود 130 هزار کیسه کمتر است می‌توان انتظار کمبود 7.4 میلیون کیسه قهوه در بازارهای جهانی را داشت.
 
سازمان بین‌المللی قهوه کاهش بارندگی‌ها در مناطق کشت قهوه در آفریقا را  دلیل کاهش تولید قهوه اعلام کرده است. همچنین آنها اعلام کرده‌اند مصرف قهوه در آسیا با رشد 4.5 درصدی و در آفریقا با رشد 5 درصدی مواجه بوده است و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.
 
ICO در گزارش خود اعلام گفته است تقاضای جهانی قهوه رشد مشهودی داشته است علاوه بر این پتانسیل بسیاری نیز برای افزایش تقاضا مشاهده می‌شود. بازارهای نوظهور در آسیا و آفریقا برای قهوه از رشد بسیار چشم‌گیری برخوردار بوده‌اند و انتظار ادامه این روند نیز وجود  دارد.
(یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها