یکشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۸۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واکنش به واردات گوشت بوفالو و آخرین آمار ذخیره استراتژیک داروی بیماران خاص

رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به واردات گوشت بوفالو واکنش نشان داد و آخرین وضعیت ذخیره استراتژیک داروی بیماران خاص را تشریح کرد.

 رسول دیناروند در پاسخ به این مسئله که واردات گوشت بوفالو به داخل کشور برای مصارف صنعتی که مجوز دامپزشکی نیز داده شده است، اظهار داشت: نظارت در این حوزه قانوناً به‌عهده سازمان دامپزشکی است و مردم مطمئن باشند اگر سازمان دامپزشکی تأیید کرده است یعنی کیفیت و سلامت مورد نیاز را داشته است و امکان ندارد که دامی که آلوده باشد مجوز واردات به کشور از دامپزشکی بگیرد.
وی گفت: فرآورده و یا دامی را که سازمان دامپزشکی تأیید می‌کند مطمئناً کیفیت و سلامت لازم را دارد ولی سؤال اینجاست که چرا مصرف آن منحصر به یک حوزه است که برای مردم نیز سؤال است که سازمان دامپزشکی باید پاسخ دهد تا نتیجه نهایی آن اعلام شود.
دیناروند در مورد داروی فاکتور 8 برای بیماران هموفیلی گفت: این دارو در کشور تولید شده و مراحل ارزیابی بالینی نیز انجام شده است و اجازه مصرف محدود را نیز سازمان غذا و دارو در سال گذشته صادر کرده است و امسال بخشی از نیاز کشور از تولید داخل تأمین می‌شود و سهمیه‌ای نیز برای تولید داخل در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: داروهای بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی هیچ مشکلی ندارد و ذخیره استراتژیک برای اکثر داروهای این بیماران حداقل 6 ماه موجودی وجود دارد و هیچ نگرانی وجود ندارد.
دیناروند در مورد ورود داروی ایرانی بیماران هموفیلی به بازار به ایفدونا گفت: این دارو اجازه ورود به بازار را گرفته که بخشی از نیاز را تأمین خواهد کرد و قیمت گذاری نیز شده است.
وی در مورد اینکه گونه‌های مختلف داروهای گیاهی در داخل وجود دارد ولی اینکه چگونه می‌تواند پایه‌ای برای تولید داخل شود و کارخانه‌ها بتوانند از این طریق از این داروها استفاده کنند، اظهار داشت: ظرفیت داروهای طبیعی در کشور بیشتر است و باید سهم بیشتری از تأمین نیازهای درمانی کشور را به‌عهده بگیرد و سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم توسعه این حوزه و حمایتی است اما حدود 800 پروانه ساخت برای فرآورده‌های طبیعی تا به امروز صادر شده است و هرساله این آمار افزایش می‌یابد و محصولات متعددی دارند و وضعیت ما نسبت به گذشته بسیار بهتر از سال‌های گذشته می‌باشد و شاهد رشد چشمگیری در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: داروهای گیاهی نیز می‌توانند تا 20 درصد بازار دارویی کشور را در اختیار بگیرند که تا به امروز حدود 8 درصد است.

 

تسنیم

(یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴) ۰۸:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها