یکشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۸۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سالانه 3 میلیون و 227 هزار تن محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان تولید می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه سه میلیون و 227 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در 400 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان تولید می شود.

رضا نجفی افزود : آب مورد نیاز 400 هزار هکتار زمین های قابل کشت سیستان و بلوچستان از 11 هزار و 300 منبع آبی شامل چاه، قنات، چشمه و رودخانه تامین می شود.

وی بیان کرد : سالانه از این سطح زیر کشت دو میلیون و 700 هزار تن محصولات زراعی و 527 هزار تن محصولات باغی برداشت می شود.

وی با اشاره به حضور تیم های ارزیابی وزارت کشاورزی از 21 فروردین ماه جاری در این استان گفت: پروژه های اجرایی جهاد کشاورزی استان در سال 93 با حضور کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار داشت : کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در قالب 12 تیم طرح ها و پروژه های اجرایی آب و خاک، زراعت و باغبانی، ترویج، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و شیلات در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

وی گفت: سال گذشته 583 پروژه و طرح کشاورزی با سه هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار در سیستان و بلوچستان اجرا شد که طرح آبرسانی با لوله به دشت سیستان و اجرای طرح 100 هزار هکتاری آبیاری تحت فشار از مهمترین آنها به حساب می آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: 15 نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان، شیلات ایران و دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی در تیم های ارزیابی حضور دارند.

وی گفت: همه ساله تیم های ارزیابی از سوی وزارت جهاد کشاورزی انتخاب و برای ارزیابی عملکرد این سازمان به استان ها اعزام می شوند و جمع بندی گزارشات خود را به وزیر جهاد کشاورزی ارائه می دهند.

ایرنا

(یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴) ۰۸:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها