یکشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۶۸۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

قیمت خرید تضمینی گندم عادلانه نیست

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به آغاز فصل خرید تضمینی گندم با قمیت 1150 تومان، گفت: این قیمت عادلانه نیست و طبق قانون تعیین نشده است.

عباس پاپی‌زاده ، عنوان کرد: قانون می‌گوید خرید تضمینی باید بر اساس تورم باشد و میانگین تورم سال 93 نیز نزدیک به 25 درصد بوده که با احتساب این نرخ، خرید تضمینی گندم باید با قیمتی بیش از 1150 تومان اعلام می‌شد، که متأسفانه دولت این کار را نکرده است.

او ادامه داد: این مسأله موجب شده که کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را تا حدی کم کردند، بعلاوه آنها منتظرند که ببینند آیا بازار آزاد قیمت بیشتری برای گندم پیشنهاد می‌دهد یا نه.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسأله مهم دیگر پرداخت به موقع مبلغ خرید تضمینی به کشاورزان است، به عنوان مثال عدم پرداخت مبلغ خرید تضمینی ذرت، ذرت‌کاران را با مشکلات جدی مواجه کرد که هنوز هم قسمتی از آن پرداخت نشده است.

پاپی‌زاده افزود: این دغدغه در کشاورزان شکل گرفته که باعث شده آنها اعلام کنند حاضرند گندم را با قیمت کمتر به واسطه‌ها و دلال‌ها بفروشند اما مبلغ آن را به موقع دریافت کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تأکید کرد: همه اینها آسیب‌های جدی هستند که ممکن است مدیریت کشت و خودکفایی در بحث گندم را زیر سوال ببرد.

 

ایسنا

(یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها