یکشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۶۸۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی 33 هزار تن گندم در 6 استان کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در 6 استان آغاز شده است، گفت: در آغازین روزهای خرید، مقدار 33 هزار تن از این محصول تاکنون به نرخ تضمینی 1150 تومان از کشاورزان خریداری شده است.

 علی قنبری با اشاره به اینکه میزان خرید گندم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 3 برابری برخوردار است، افزود: بهای گندم ها نیز به روز از طریق سامانه جدید بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده و تاکنون مشکلی در پرداخت نداشته ایم.

وی اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و خوزستان شروع شده و هم اکنون مراکز خرید این استان ها گندم عرضه شده کشاورزان را تحویل می گیرند.

وی گفت: تاکنون بیش از 33 هزار تن گندم در این 6 استان خریداری شده و تاکنون مراکز خرید استان خوزستان که به عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول از آن یاد می شود، بالغ بر 14 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته اند.

قنبری تاکید کرد: در حال حاضر بهای گندم های خریداری شده با همکاری بانک عامل به کشاورزان پرداخت شده و تلاش ما این است تا پایان فصل خرید، پرداخت ها به گندمکاران به روز باشد.

وی تصریح کرد: در سال جاری زراعی به دلیل گرمای زودرس در منطقه کرمان، خرید گندم در این استان از تاریخ 15 فروردین ماه شروع شد و پس از آن مراکز خرید استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز خرید گندم را آغاز کرده اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان آنکه در ابتدای سال جاری بارش های خوبی را در کشور شاهد بوده ایم، اظهار امیدواری کرد که نسبت به سال گذشته که 6.7 میلیون تن گندم خریداری شده بود، مقدار یک میلیون تن بیشتر از این محصول خریداری شود و به رقم 8 میلیون تن برسد.

وی نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی را 1150 تومان و برای گندم دروم 1180 تومان اعلام کرد: به منظور بالا بردن کیفیت گندم های خریداری شده و تشویق کشاورزان به عرضه گندم با کیفیت به مراکز خرید، مشوق های افزایش قیمت خرید تضمینی گندم برای گندم های پاک پیش بینی شده است.

قنبری ادامه داد: نشست های شورای خرید داخلی شرکت برای خرید بهینه گندم با حضور اعضای شورا، نمایندگان بانک عامل و سازمان تعاون روستایی در این شرکت برگزار می شود، تا ضمن ایجاد هماهنگی، خرید با کیفیت بالا انجام و رضایت کشاورزان با عرضه گندم بدون معطلی و دریافت بهای گندمشان فراهم شود.

وی در خصوص مقدار گندم خریداری شده در 6 استانی که وارد عملیات خرید شده اند، گفت: تاکنون به ترتیب در استان های خوزستان بیش از 14 هزار و 500 هزار تن، فارس13 هزار تن، کرمان 4 هزار تن، بوشهر یک هزار و 500 تن، هرمزگان 600 تن و سیستان و بلوچستان 300 تن خرید گندم انجام شده است.
(یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴) ۰۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها